EST. 2002

Válságkezelés Honda módra

Jóllehet az Európai szem számára új a VTR250, Japánban már hosszú évek óta bizonyít – a sportosság, kezesség és divatos városi stílus olyan elegyét kínálja, aminél kiválóbbat nem találni a negyedliteresek között. Nyomatékos, 250-es, V-kettes motorblokkjának legels? változatát az 1982-ben bemutatkozott VT250F-ben láthattuk el?ször.

Az alapelrendezés azóta változatlan maradhatott, a fejlesztések nyomán azonban egyre kisebb, könnyebb és er?sebb lett az apró er?forrás. Az els? Honda VTR250 1997-ben jelent meg jellegzetes térhálós acél cs?vázzal, sikere azonnali volt és azóta is tart. A fiatalokat és a tapasztalatlanokat mindig is könnyedségével, kezelhet? méreteivel és barátságos irányíthatóságával vonzotta, a jártasabbak üdén sportos, jókedvre derít? egyéniségét és összetéveszthetetlen fomáját díjazzák. Egyes h? rajongók igazi kultusztárgyként tekintenek a VTR-re. Nem meglep?, hogy a valaha gyártott egyik legsikeresebb 250-es utcai motorkerékpár válhatott bel?le.


http://www.motorinfo.hu/sporthirek/mx/2009/03/30/mxgp_faenza_pancsolas/

A koncepció

2009-ben egy stílusfrissült, átdolgozott, még vonzóbb VTR-t ismerhetnek meg a motorosok szerte Európában, ahol a vonzó kis 250-es tulajdonságai újfent nagy közelismerésre számíthatnak. Folyamatosan n? azok száma, akik két kerékre váltanak, hiszen egy környezettudatos világban nem elhanyagolható a motorok praktikussága és alacsony üzemeltetési költségei – egyre több autóvezet? vesz számításba „zöldebb” alternatívákat a közlekedésben. Az új VTR speciális szükségleteket kíván kielégíteni: az igényt egy olyan 250-es utcai motor iránt, amivel egyszerre könnyed és izgalmas a motorozás és megvan a maga egyéni stílusa is.

Természetesen, aki egyszer? közlekedési eszközként tekint rá, az is értékelni fogja visszafogott testméreteit, fürgeségét a forgalomban, valamint minimális üzemeltetési költségeit. A VTR azonban ennél sokkal többet tartogat! Elég er?s és sportos beállítottságú ahhoz, hogy átélhessük rajta mindazt, ami oly élvezetessé tudja tenni számunkra a motorozást, ráadásul egyénisége is van. S?t, valójában elég egyetlen pillantást vetni erre a kellemes kis 250-es csupaszra, hogy tudjuk: annak ellenére, hogy a kezd?k is imádják, a VTR egy igazi kult-vas. Egy olyan kompakt méret?, de termetes egójú eszköz, amely képes hosszú távú függ?séget és az évek múlásával egyre nagyobb büszkeséget ébreszteni folyton elégedett és kiválóan szórakozó tulajdonosában.


http://www.motorinfo.hu/sporthirek/mx/2009/03/30/mxgp_faenza_pancsolas/

Italian Red

Fejlesztési elvek

A VTR-t egy sportos, utcai csupasz motornak álmodták meg. Olyannak, ami bármilyen beállítottságú motoros számára tartogat izgalmakat, de közben minden pillanatban teljesen engedelmes és pillekönny? irányítani. Amit messzir?l be lehet azonosítani, mint a sportos csupasz Hondák egy tagját, de ami ugyanakkor öntudatos, enyhén rebellis egyéniséggel is rendelkezik. Egy olyan motornak, ami kezes, er?s, megbízható, és képes mindenkit felh?tlen, der?s, magabiztos motoros pillanatokkal ajándékozni meg.

Stílus

2009-es inkarnációjában a VTR tipikus jellegzetességének számító megnyugtató letisztultság a modern korszellem dinamikus, sarkos vonalaival alkot izgalmas elegyet. Egyedi térhálós cs?váza és precízen kialakított felfüggesztései veleszületett sportosságot sugallnak, tankjáról, blokköntvényeir?l és a teljes hátsó traktusról sugárzik a vagányság, elöl pedig az elmaradhatatlan, nagyméret? kerek lámpa emeli ki klasszikus és stílusos h? csupaszmotor mivoltát. Hosszú szárú, krómozott visszapillantó tükrei nem csak dekoratívak, de kiválóan használhatóak is, összhangban csillognak a teleszkópok és a kipufogódob szemkápráztató fémfelületeivel. A m?szerfal is a csupaszok hagyományait követi: két nagyméret?, mutatós fordulatszám- és sebességmér? áll rendelkezésre, melyeket digitális id?mér? óra, kilométer számláló és benzinszint kijelz?k egészítenek ki.


http://www.motorinfo.hu/sporthirek/mx/2009/03/30/mxgp_faenza_pancsolas/

Pearl Sunbeam White

Ívelt tankjával és hívogató, alacsonyra homorított ülésével a VTR csábító egy fenevad. Testének hullámzó vonalai az aerodinamikailag tökéletes formájú, a hátsó kerék felett szinte súlytalanul lebeg? faridom végében futnak össze, könnyedséget és a sebesség érzését keltve, a hibátlan hátsó profilért pedig az elkeskenyed? hátsólámpa felel. A VTR technológiai fejlettségét és min?ségi kifinomultságát a térhálós cs?váz és a kipufogó nyújtott ívei keretezik.

Színek

A VTR gyári színösszeállításait maguk a tulajdonosok, a motorosok sokszín?sége ihlette. A ragyogó Olaszvörös színösszeállítás sportos, kívánatos, szenvedélyes képet közvetít: a piros tankot és sárvéd?t ezüst oldalidomok és ülésidom egészítik ki. A Grafitfekete változat kihívó, vagány és dinamikus, ugyanakkor el?térbe helyezi a szintén fekete futóm? elemeket és büszkén dicsekszik a mechanikával, ami még inkább hatásossá teszi az ezüst oldalidomok és a krómozott kipufogódob csillogását. A gyöngyház hatású Napsugár-fehér fényezés igazán friss és minimalista: a letisztult, fehér benzintank mellett felt?n? kontrasztot képeznek a fekete els? és hátsó sárvéd?k és az ezüst tank alatti idomok – ez a színösszeállítás dics?íti a VTR által kínált színtiszta motoros élvezeteket és modern sikkességet a leginkább.


http://www.motorinfo.hu/sporthirek/mx/2009/03/30/mxgp_faenza_pancsolas/

Graphite Black

A kis V-kettes keskeny sziluettjét az ezüstszín? tank alatti oldalidomok emelik ki, tankját ezüst Honda-logó díszíti. A piros és a fehér színváltozat kontrasztos jellegét a térhálós cs?váz, a leng?kar, a kerekek és az ülés fekete színe teremti meg, a kit?n? gyártási min?séget pedig a villaszárak, a kipufogó és a m?szereket körülölel? keret csillogó ezüstössége sugallja.

Motorblokk

Az új VTR-ben egy folyadékh?téses, négyütem?, 90 fokos hengerszög? V-kettes DOHC motorblokk dolgozik, melyet kifejezetten az elérhet? maximális alacsony és középtartományi nyomatékra hangoltak, ahogy az egy er?s és izgalmas V-ketteshez illik. Fejlett PGM-FI benzinbefecskendez? rendszere hat különböz? érzékel? jeleit felhasználva határozza meg az optimális gyújtás és befecskendezési id?ket, a végeredmény pedig egy gyorsan és különlegesen finoman reagáló gázkar, valamint a megbízható, hatékony gyújtás. A csúcstechnikájú befecskendezés és motorvezérlés további el?nye a rendkívül alacsony üzemanyag fogyasztás, ami a VTR-t a hétvégi kirándulások és a hétköznapi ingázások attraktív jelöltjévé teszi. Az ötfokozatú sebességváltót kapcsolgatva nem csak az örömteli gyorsításokat élvezhetjük, de áttételezésének köszönhet?en a VTR gyorsulása és er?leadása is mindig finom, kiszámítható és lendületes. Ráadásul a blokk járása szinte vibrációmentes, így még nagy sebességnél és magas fordulatszám mellett is pihentet?, magabiztos lesz utunk.

Kipufogó

A nagy ?rtartalmú, stílusos 2-az-1-be kipufogórendszer olyan el?remutató technológiát kamatoztat, amely meger?síti a Honda régóta tartó elkötelezettségét a környezet védelme iránt. A kamranélküli kipufogódobban egy oxigénszenzort, egy el?-katalizátort és egy f? katalizátort találhatunk, melyek együttesen felelnek azért, hogy a 250-es V-kettes kipufogógázai mindig, minden körülmények között jóval a meghatározott EURO-3-as határértéken belül maradjanak. Meglep?en alacsony üzemanyag fogyasztását és fejlett kipufogórendszerét tekintve tehát nyugodtan kijelenthetjük, a VTR egy rendkívül környezettudatos közlekedési eszköz!


http://www.motorinfo.hu/sporthirek/mx/2009/03/30/mxgp_faenza_pancsolas/

Profil

Futóm?

A VTR keskeny, térhálós acélcs? váza a zsúfolt, nyüzsg? város és a megnyugtató, mosolygós vidéki utak együttes, könnyed meghódításának céljával épült. A kisméret? és könny? építés? acélgerinc agilis viselkedést biztosít kezd?nek, vagy haladó motorosnak egyaránt.

Egy egyedi váz

A váz fels?, els?, térhálós, gyémántformát idéz? része merev, ugyanakkor könny? építés?, a váz hátsó, alsó részét pedig a leng?kar forgáspontjánál er?sítették meg a hátsó kerék fel?l érkez? vibrációk lehet? legjobb kiiktatása, és az elérhet? legkifinomultabb gördülési kultúra elérése érdekében. A VTR kanyarképességeit és kanyar közben tapasztalt stabilitását a váz és segédváz merevségének precíz egyensúlya nagymértékben növelte, 1405 mm-es tengelytávjával pedig továbbra is a könnyed és er?lködésmentes irányváltásokról lesz közismert, miközben a nagysebesség? stabilitásról sem kell lemondanunk.

Alacsony ülés

A stabil biztonság érzését az alacsony és kényelmes párnázású ülés növeli, ezzel bármilyen testfelépítés? és tapasztalatú motoros számára ideális motoros üléspozíciót hozva létre. A tank alját a vázzal összeköt? m?anyag idomok formája természetes lábtartást tesz lehet?vé, amely térdeinken át közvetíti felénk a motor mozgását. A kellemes emelkedés? és optimális magasságú kormányt markolva testtartásunk természetes, fels?testünk felegyenesedett lesz, így minden szituációban átláthatóvá válik a forgalom. Az utasülés kissé magasabb, mint a pilóta ül?helye, így a nyereg alatt a mindennapi életet megkönnyít? tároló rekeszt lehetett kialakítani.


http://www.motorinfo.hu/sporthirek/mx/2009/03/30/mxgp_faenza_pancsolas/

Nagy kedvenc lehet

Csúcskategóriás futóm?

A VTR csúcsmin?ség? futóm? elemei könnyedén simára vasalják az egyenetlen útszakaszokat, egész napos, fájdalom és irritációmentes motorozást biztosítva ezzel számunkra. Hátul állítható rugó-el?feszítés? központi rugóstag fészkel, elöl pedig egy 41 mm-es teleszkóppár járul hozzá a kerekek úttartásához.

Prémium kerekek és fékek

Az öntött alumínium kerekek egyedi és különleges kialakítása a motorra jellemz? kifinomultságot tükrözi a könnyedség, légiesség kihangsúlyozásával. A Z keresztmetszet? küll?kkel rendelkez? kerekek az alacsony súly és a merevség finom egyensúlyát nyújtják, amely oly meghatározó a VTR precíz kezelhet?sége szempontjából.
A motor egyéb alkatrészeivel összhangban a fékrendszer ereje is tetemes, ugyanakkor finoman adagolható és mindig megbízhatóan és magabiztosan m?ködtethet?. Az els? rendszert egy öt úszóágyazású felfogatási ponton rögzített, nagy átmér?j?, de alacsony tömeg? féktárcsát markoló kétdugattyús féknyereg építi fel, amit egy 220 mm-es hátsó tárcsafék egészít ki, így minden szituációban kiegyensúlyozott fékteljesítményt kapunk.


http://www.motorinfo.hu/sporthirek/mx/2009/03/30/mxgp_faenza_pancsolas/

Olasz telivért játszva

Gyári felszerelések

A VTR ülése alatt megbúvó, biztonságosan zárható csomagtartó rekesz megkönnyíti életünket dolgos hétköznapjaink során. Csomagjainkat rögzíthetjük a faridom szélein található két-két kampó használatával. A faridom alatti zárnak köszönhet?en pedig bukósisakunkat is biztonságosan rögzíthetjük a motorhoz.

Opcionális kiegészít?k

A Honda Access Europe számtalan gyári kiegészít? alkatrészt kínál a VTR-hez, melyekkel tovább szélesíthetjük a motor eleve leny?göz? sokoldalúságát.

Honda Motorkerékpár Navigációs Kit.
Honda m?holdas navigációs egység, távirányító, fülhallgató, kézikönyv, felfogató egység, autós egység, akkumulátor.
Smart Kártya a Honda Lock Alarm riasztó vezérléséhez.
D?lésszög érzékel?vel, LED kijelz?vel és 95 dB-es szirénával.
Tankpad számtalan színben, HRC vagy Honda logóval, a VTR tankjának megóvásáért.
Tankpad és üzemanyag-betölt? takaró szett. Karbon mintázat, HRC logó.
Kültéri motortakaró, vízálló és lélegz? anyagból. Megvédi a fényezést a káros UV sugárzástól és letakart állapotban is lehet?vé teszi a motor megszáradását. A takaró biztonságos és lebegésmentes rögzítését a mellékelt kötéllel végezhetjük, a takaró elején található lyukak a gyári Honda U-lakat számára lettek kialakítva.

MX rovatot az MX-Flash támogatja

Motorblokk
Folyadékh?téses, négyütem?, 90 fokos, 4 szelepes DOHC V-2
Henger?rtartalom 250 cm3
Furat x löket 60 x 44,2 mm
S?rítési arány 11:1
Max. teljesítmény 22 kW 10500 fordulat/percnél
Max. nyomaték 22 Nm 8500 fordulat/percnél
Alapjárat 1300 fordulat/perc
Olajmennyiség 2,4 liter
Üzemanyag ellátás
Keverékképzés PGM-FI elektronikus benzinbefecskendez? rendszer
Torokátmér? 32 mm
Leveg?sz?r? Viszkózus, paneles papírsz?r?
Üzemanyagtank térfogat 12,4 liter (2 literes tartalékkal)

Elektromos rendszer
Gyújtásrendszer Számítógép vezérelt, tranzisztoros, elektronikus rásegítéssel
Gyújtás 10° fels? holtpont el?tt (alapjárat) ~ 17,03° FHE (2000 ford./perc)
Gyújtógyertya CR8EH-9 (NGK); U24FER9 (DENSO)
Indítás Önindító
Akkumulátor kapacitás 12 V / 6 Ah
Generátor teljesítmény 0,32 W
Fényszóró 12 V, 55 W x 1 (tompított) / 60W x 1 (reflektor)

Er?átvitel
Kuplung Olajfürd?s, többtárcsás, tekercsrugókkal
Váltó Ötsebességes
Primer áttétel 2,821
Váltóáttételek
1. 2.733
2. 1.800
3. 1.375
4. 1.111
5. 0.965
Végáttétel 2.928
Szekunder hajtás O-gy?r?s lánc

Váz
Gyémánt; acél
Felfüggesztés
Méretek (Hossz x Szélesség x Magasság) 2070 x 725 x 1055 mm
Tengelytáv 1405 mm
Villaszög 25° 30’
Utánfutás 96 mm
Fordulókör 2,7 m
Ülésmagasság 775 mm
Hasmagasság 155 mm
Önsúly 161 kg (E: 77 kg; H: 84 kg)
Maximális terhelhet?ség 336 kg
Együttes tömeg 340 kg (E: 114 kg; H: 226 kg)

Futóm?
Elöl: 41 mm-es teleszkópvilla, 117 mm rugóút
Hátul: központi rugóstag állítható rugó el?feszítés, 125 mm rugóút

Kerekek
Elöl: Z keresztmetszet?, ötküll?s, öntött alumínium
Hátul: Z keresztmetszet?, ötküll?s, öntött alumínium
Felni méret
Elöl: 17M/C x MT3,00
Hátul: 17M/C x MT4,00
Gumi méret
Elöl: 110/70 17M/C (54H)
Hátul: 140/70 17M/C (66H)
Guminyomás
Elöl: 200 kPa
Hátul: 200 kPa (utassal: 200 kPa)

Fékek
Elöl: 296 mm-es hidraulikus féktárcsa, kétdugattyús féknyereg, gyantás öntött fékbetét
Hátul: 220 mm-es hidraulikus féktárcsa, egydugattyús féknyereg, gyantás öntött fékbetét

Forrás: Honda Hungary

ugrás fel