EST. 2002

Változást akarnak az MX-esek is

Nem csak a MotoGP-ben téma a költségek csökkentése. A Spanyol Nagydíj keretein belül a Nemzetközi Motorkerkékpáros Szövetség (FIM), az Amerikai Motorkerékpáros Szövetség (AMA), a Gyártók Szövetségének (MSMA) és a motokrossz-világbajnokság promóterének (Youthstream) els? embere találkozott, hogy megvitassák a szakág jöv?jét.

Steve Whitelock (AMA), Juseppe Luongo (Youthstream), Wolfgang Srb (FIM) és Winfried Kerschaggl (MSMA) távlati céljai nagyon is egybevágnak és a sportág érdekeit, fejl?dését szolgálják. Az MX-es m?helytalálkozó már nagyobb sikerrel zárult, mint a MotGP hasonló összejövetele.

Whitelock, Srb és Luongo (balról)

Abban minden fél egyetértett, hogy a jelenlegi 450-es kategória nem tesz jót senkinek sem. A pályák hamar szétesnek a motorok iszonyatos nyomatéka miatt, a kiadások az egekben vannak, a fiatalok pedig nehezen alkalmazkodnak a kategória követelményeihez. Mi lehet erre a megoldás? Steve Whitelock ötletét hamar elvetették, miszerint a királykategóriában tuningolt 4T 250-esek, míg az MX2 (Amerikában Lites) géposztályban full-széria 4T 250-es motorokkal lehessen versenyezni. Henger?rtartalom csökkentésre mindenképpen szükség van, mert a mostani 450-esek éppoly kezelhetetlenek, mint anno az 500-as kétütem?ek voltak. Ezért egyeztek meg abban, hogy 2009-t?l 350 köbcentire kívánják redukálni a királykategória fels? lökettérfogatának határát.

Az utánpótlás kategóriákban (Európa-bajnokság, illetve Amerikában a Loretta Lynn versenyek) kötelez?vé akarják tenni a kétütem használatát, ami nagymértékben csökkentené a csapatok éves kiadásit, és nem utolsó sorban a fiatal tehetségek vezetéstechnikája is fejlettebb lenne általa, így a legendás kétütem? versenymotorok sem t?nnek el a technikai fejl?dés süllyeszt?jében.

A 450-es gépek nyomatékát a legkeményebb talajú pályák sem bírják

Az MX3-as világbajnokság is segít? jobbot kapott. Jöv?re már tengerentúli futamok is szerepelni fognak a naptárban, valamint nagyobb média figyelmet szentelnek az utóbbi években mumusként kezelt géposztálynak, amivel egyértelm?en piacképesebbé kívánják tenni a kategóriát a szponzorok és a versenyz?k számára.

A motorgyártók szövetsége június végig kért gondolkodási id?t, akkora d?l el, hogy a motorok henger?rtartalmának redukálása megvalósítható-e ebben a formában.

ugrás fel