EST. 2002

Van.Eko Be.e

Sorra jelennek meg az elektromos robogók a piacon. A fejl?dés megállíthatlan és a felnövekv? generációk szívesen fogadják a környezetbarát és egyben olcsó üzemeltetés? városi motorokat.

Van.Eko Be.e

Ezen a téren Eko valóban magasra állította a mércét. Önhordó alváza és egyéb részei bio-kompozitból épültek, melyeknek összeillesztésénél bio-gyantákat használtak. Újrahasznosítható anyagok, amik ugyanakkor igen ellenállóak. Ellátták USB-tölt?vel és okostelefon-tartóval is.

A motor súlya mindössze 98 kilogramm és ennek tetemes részét az akkumulátor adja. Az elektromos csomag, amit kapunk a kis robogónkhóz 40Ah 48V paraméterekkel bír és a gyártó 2.000 ciklus garanciát biztosít a telepekre.

Van.Eko Be.e

A Van.Eko Be.e  végsebeségge 55 km/h.

Városi használat esetén – ami körülbelül 25 km/h átlagsebességet jelent – 80 kilométeres hatótávolsággal rendelkezik. A töltésr?l egy 600 W-s tölt? gondoskodik, ami minden órában 20 km hatótávolságot képes visszatölteni.

A hollandok kidolgoztak egy teljes rendszert a robogó megvásárlása helyett. Különböz? kilométer-csomagokat vehetünk, így annyit fizet mindenki amennyit valósan motorozik. 300-tól 1.000 km-ig választhatunk és 140 eurótól 170 euróig terjed a fizetnivaló, a fennmaradó távolságot átvihetjük a következ? hónapra, ráadásúl egy  ‘flat repair spray’-t is ad a gyártó a robogóhóz, amivel kedvünkre javitgathatunk. 

A mi nemzedékünk, amelyik még Trabanton nevelkedett, jókat mosolyog az ötleten – ami egyebként teljesen életszerü – de az NDK-ban anyaghiányban szenved? mérnökök már 1957-ben megcsináltak a maguk újrahasznositható járm?vét.

ugrás fel