EST. 2002

Varga Ákos

Dzsúdózott, kenuzott és az ETO szakosztályában kézilabdázott nyolc esztendejig, majd egy térdsérülés miatt le kellett állnia.

Az enduróra azt követ?en nyergelt át, hogy unokaöccse életét vesztette motorbalesetben.
Els? profi versenyén 1999-ben állt rajthoz egy Yamaha WR400-zal, két
év elteltével a hazai ob els? osztályban indult KTM-mel. Ekkor lett tagja a
magyar enduró-válogatottnak. A versenyzés mellett a gy?ri KTM-kereskedés vezet?je.
N?s, egy öt- és egy hatéves kislány édesapja (akik kétéves koruk óta motoroznak).

‘Aki belekóstol a terepmotorozásba, az könnyen a rabja lesz, egy bizonyos
szint felett pedig szinte kötelez?en életformává válik ez a sport. Hogy mi fogott
meg benne? A legtöbb sportág versenyz?i beszámolhatnak arról az érzésr?l, amely
az adrenalinszint emelkedésével önti el az embert. A versenyzés izgalma,
a küzdelem heve hajt el?re, a kihívás, az akadályok leküzdése pedig olyan pluszt
ad, amelyért érdemes küzdeni.
Már nem tudnám elképzelni az életem motorozás
nélkül’ írja hivatalos honlapján, a www.dakarmotor.hu-n
Varga, (az oldalon további információk olvashatók a magyar motoros indulóról
és az idei Dakar-raliról).

A Dakaron használt motorja egy 660 kcm-es, egyhengeres, négyütem? KTM,
amelyet kimondottan hosszú távra, extrém körülmények közé fejlesztett az osztrák
gyár. A gyári Rally motort enduró futóm?vel és gumikkal szerelik, ezért kiválóan
bírja a terepakadályokat és az ugratásokat. A szériamotorhoz képest némi
átalakításra szükség volt Varga Ákos méretei miatt
(190 cm magas, 95 kg),
mindenekel?tt magasabbra tették a kormányt és hozzáigazították a futóm?vet.
A közel 80 LE-s blokkon alig kellett állítani. Az átlagos terepmotoroktól több
tekintetben eltér a KTM 660 Rally, amivel az idei motoros Dakar-pilóták legnagyobb
része (152 sportoló, a mez?ny 80%-a) indult.

Tömege 160 kg a szokványos 110-120-hoz képest. Telitankolva (ötven liter üzemanyag
fér a négyes osztású tankba) 210 kg-ot, azaz sport-kategóriás súlyt nyom.

Képek: Leposa Zsolt

Kapcsolódó
cikkeink
Gy?riek
a százban
ugrás fel