EST. 2002

Variációk Moto2-re

A megannyi kisszériás olasz sportmotor manufaktúra közül éppen azok fognak most pénteken, január 21-én a veronai Bike Expón legújabb motorjukkal el?rukkolni, akiknek a hátborzongatóan extrém C3-4V-ket is köszönhetjük.

A jelek szerint a Vyrus egy Moto2-es versenymotorral próbálkozik ezúttal, alább látható róla a beetet?-jelleg? fotó, de a lényeg már ezen is jól látszik: az egyik alapvet? Vyrus jellegzetesség, a függ?csapszeges els?kerék kormányzás összetéveszthetetlenül felismerhet? az elsötétített képen.

Vyrus 986 M2

Az eddig a Vyrusokra jellemz? mart Omega váz a Moto2-homológ er?forrás köré nem jönne ki úgy, ahogy a Ducati blokkok köré, de hogy ezúttal is valami különleges vázzal rukkolnak majd el?, abban biztosak vagyunk.

Az említésre méltó példányszámban gyártott motorok közül egyedül a Bimota Tesik és a Vyrusok használják ezt a viszonylag súlyos és komplikált, de sok el?nnyel is bíró felfüggesztés fajtát, nyilván okkal, ráadásul a motorsportban még senkinek sem sikerült üt?képessé fejleszteni a koncepciót, pedig még a Honda is megpróbálta – hát most megpróbálja a Vyrus is.

De még ha nem is fognak világbajnokságot nyerni a motorok, a Vyrus fog rajtuk keresni, pedig Rodrigo Ascanio, a rimini székhely? gyártó mögötti els? ember szerint: „A 986 M2-t igazán kedvez? áron fogjuk a Moto2-es csapatok rendelkezésére bocsátani.” A profit nagy részét – már ha szabad ennyire kapitalista oldalról megközelíteni egy új olasz egzotikum születését – vélhet?en a motor utcai változatától várja Rodrigo, még ha ezt így nem is mondta.

A Vyrus 986 M2 áráról és egyéb jellemz?ir?l péntekig, a bemutatóig már semmit sem fogunk megtudni, viszont az utcai változat els? példányait már márciusban le szeretnék szállítani a megrendel?knek. Aki a Veronafiere felé járna a hétvégén, az a Hall5-ben fogja megtalálni a Vyrus standját.

Ennyit a való világról, most pedig jöjjön Chris Cosentino álomvilága, benne saját tervezés? és gyártású Moto2-es versenymotorjával! Félreértés ne essék, nem a Cosentino Engineering hozzáértését kérd?jelezzük meg amikor álomvilágot emlegetünk, de lehet akármennyire is zseniális a motor, egy saját gyártású V4-es blokkal a Moto2 jelenlegi szabályai mellett nem sokra fognak menni.

Ez persze nem számít Chris-nek és mérnökcsapatának, ?k még úgyis befejezik motorjukat, hogy tudják, hacsak nem engedélyezik újra a prototípusokat a szériában, addig maximum egy MotoGP verseny lelátójáig gurulhatnak majd el vele. Jelenleg valahol itt tart az amerikai Moto2 projekt:

Cosentino Engineering Moto2

Cosentino Engineering Moto2

Cosentino Engineering Moto2

Cosentino Engineering Moto2

Cosentino Engineering Moto2

Tehát a gumimelegít?k náluk egyel?re még várhatnak sorukra. Akit részleteiben érdekel Chris és mérnökcsapatának munkája, annak érdemes felkeresni a Cosentino Engineering blogját (moto2-usa.blogspot.com). Legutóbbi bejegyzésük éppen a négy eddigi, még félkész f?tengely megmunkálási nehézségeir?l szól, részletesen taglalják a tervezés és a prototípusok legyártásának minden mozzanatát – aki vev? az ilyenekre, náluk csemegére talál.

ugrás fel