EST. 2002

Vectrix Scooter

Koncepciókat, érdekes megoldási javaslatokat már láttunk sok gyártól az alternatív fogyasztású (hibrid-) járm?vek témakörében (Honda, Yamaha, Aprilia, Peugeot; csak hogy egy párat említsünk). Nagyon kevés azonban az olyan modell, amit valóban piaci forgalomba állítottak volna, és ne a Tanulmányok feliratú polcon porosodna. A másik nagy probléma – kritika, ha úgy tetszik – ami az elektromos vagy üzemanyagcellás járgányokat éri, az az, hogy nem képesek a benzinüzem? társaikkal azonos színvonalú teljesítményt nyújtani.

A Vectrix gyár úgy döntött, megmozgatja az állóvizet. Elektromos robogójuk a promóció szerint a hagyományos kétkerek?ek minden el?nyös tulajdonságával rendelkezik, csakhogy nem koszos, nem szennyez, alacsony a fenntartási költsége és nem kell bele tankolni. A honlap a számok nyelvén is beszél: a Vectrix egy 400 köbcentis benzines robogó teljesítmény-adataival rendelkezik. Az akksinak mindössze két órányi töltésre van szüksége a majdnem-teli állapothoz, amivel 70 mérföldet (112 km) lehet megtenni. A járgány csúcssebessége 62 mérföld (kb. 100 km) óránként. 0-50 mérföldes (80 km) sebességre 6,5 mp alatt gyorsul fel. Cserébe 93%-kal kevesebb pénzbe kerül az üzemanyag és 70%-kal alacsonyabb a fenntartás, a károsanyag-kibocsátás 0 (nulla).

A franchise kereskedelmi hálózat kiépítése g?zer?vel folyik, a cél, hogy az Egyesült Államokban és Európában egyaránt legyenek értékesítési pontok, dílerek. Az olaszországi és angliai indítás 2006 els? hónapjaiban várható, aztán a remények szerint szépen n? majd a lefedettség. Rendelni, lefoglalni már most lehet az abszolút csendes Vectrix robogót a márka weboldalán. Ára 7.000 euró körül várható, ami relatíve magas. Fontos szempont viszont, hogy míg a hagyományos robogók nagyjából 2.500 elemb?l, alkatrészb?l tev?dnek össze, addig a Vectrix 250-b?l: ez jóval alacsonyabb fenntartási költséget eredményez.

ugrás fel