EST. 2002

Vége a dalnak: kiszáll a Suzuki a MotoGP-b?l

Ennyi volt: hivatalosan is meger?sítette a Suzuki, hogy elhagyja a MotoGP osztályt, legalábbis a soron következ? két szezonban biztosan nem látunk bugyikék motort a pályán és szédít?en kinéz? rizlás csajokat a paddockban. Megannyi pletyka és elmélet után Hamamatsu jónak látta lezérni a kérdést: miután tavaly a szériaszármazék-bajnokság mögül szálltak ki gyári min?ségben, idén a GP-n a sor. Szomorú, de ez van.

A japánok elképzelése szerint nem végleges szakítás ez, csak amolyan pillanatnyi, átmeneti szünet: 2012-ben és ’13-ban biztosan nem vesznek részt a küzdelmekben, a 2014-es szezonban azonban újra megmérk?znének az ezer köbcentisek között. Talán minden másképp alakul, ha Alvaro Bautista marad az alakulatnál – de miért maradt volna? – , és az idei 800-assal vállalja az indulást. A Suzuki ‘a fejlett országokban tapasztalható recesszióval, a jen felértékel?désével és az év közben elszenvedett természeti katasztrófák hatásával’ magyarázza az exodust, aláhúzva, csak felfüggesztik részvételüket a MotoGP-ben. 

‘A 2014-es visszatérés reményében az új motor fejlesztésére fogunk koncentrálni, miközben folytatjuk motokrossz-programunkat és szerepvállalásunkat a road racing szakágakban a szériamotorainkkal’ – fogalmaz a közlemény. Ezzel a bejelentéssel aztán szappanbuborékként pukkadnak ki azok a teóriák, amelyek a Velanciában meggy?z? formában tesztel? Randy de Puniet leigazolására vagy éppen John Hopkins visszahozására vonatkoztak. A kékek hiányában három konstrukt?r marad a MotoGP-ben, a világbajnokság a Honda, a Yamaha és a Ducati között fog eld?lni. 

ugrás fel