EST. 2002

Végre jó lesz az MXVB?

Szöveg: Nagy Norbert – Képek: Csapatok

Minden készen áll, hogy most hétvégén elrajtoljon a motokrossz világbajnokság. Továbbra is az a legfontosabb kérdés, hogy vajon valaki képes lesz-e letaszítani bebetonozottnak t?n? trónjáról az ötszörös olasz világbajnokot, Antonio Cairolit. Jelentkez? akad b?ven, talán soha nem volt ennyire kiegyenlített az élmez?ny, mint mostanában. Az MX2-eseknél szintén számtalan bajnokesélyes pályázik a Ken Roczen által magára hagyott királyságra, szóval minden esély megvan rá, hogy egy igazán izgalmas világbajnokságot láthassunk.

MX1

Amióta betette a lábát a királykategóriába, nem volt ember, aki legy?zze Antonio Cairolit. Az olasz fenomén hamar legendává lett, öt világbajnoki címéb?l a legutóbbi hármat ebben a géposztályban gy?jtött be, és máris a sportág legnagyobb alakjához, a tízszeres világbajnok Stefan Evertshez hasonlítják ?t.

Elvitathatatlan a szicíliai sportemberi nagysága, aki mögött egy borzasztóan nehéz év áll. 2011-ben nagyon nehézkesen indult számára a szezon, édesanyja halálát is fel kellett dolgoznia, mégis emberfeletti gy?zni akarásról tett tanúbizonyságot, és bár a vébét sújtó szokatlanul nagy sérüléshullám a kezére játszott, kiegyensúlyozott teljesítményével a legfiatalabb ötszörös világbajnok lett.

Antonio CairoliCairoli idén jobb formában kezdi az évet

A szakért?k szerint soha nem volt olyan nehéz címvéd? szezonja Cairolinak, mint amilyen az idei lehet. A világbajnokságon jelen lév? gyártók óriási offenzívát indítottak ellene, és az egész KTM  alakulat ellen, sokak szemét szúrja ugyanis a csapat már-már feneketlennek t?n? pénztárcája.

A sikerrecept idén is a 350-es lesz, hiába tesztelték nagyon sokat a télen a Ryan Dungey által is preferált 450-est. Cairolinak egészen egyszer?en a KTM egyedi konstrukciójának motorkarakterisztikája jobban fekszik, és mivel az elmúlt két évben legy?zte vele a világot, így értelmetlennek látta a váltást.

Gautier PaulinPaulin a Yamahától igazolt át a Kawasakihoz

Csakhogy az ellenfelek sem ültek a babérjaikon! A Yamaha az olasz bajnokságot nyer? Steven Frossard-ral indul harcba Cairoliék ellen egy igen kiforrott YZF 450-essel, a Kawasaki Gautier Paulin és a Cairolit legutoljára (2006-ban, MX2) legy?z? Christophe Pourcel tehetségében és az amerikai bajnokságban mindent megnyer? KXF 450-esben bízik, a Hondánál Jevgenyij Bobrisev és egy egészen különleges CRF 450-es az aduász, a Suzukinak pedig továbbra is ott van az elmúlt két esztend? egyik legsikeresebb krosszosa, Clement Desalle és az ? RM-Z 450-ese. ?k négyen technikai felkészültségben és mentálisan is egy szintet képviselnek, bármelyikük képes lehet a nagy bravúrra!

MX2

Az utánpótlás kategóriában valamivel árnyaltabbak az er?viszonyok. Ken Roczen és Marvin Musquin (az utóbbi három év világbajnokai) Amerikába költözésével jelent?sen csökkent az unalomfaktor. A KTM Jeffrey Herlings kezébe adta a marsallbotot, a holland tininek lesz a feladata folytatni a gyártó sikersorozatát.

Bár el?zetes jóslatok szerint Herlings lesz annyira meggy?z?, mint kollégái voltak az elmúlt években, azért tehetséges trónkövetel?kb?l nincs hiány itt sem. Nem is kell messzire menni, a KTM csapatban ott van egy roppant tapasztalt Jeremy Van Horebeek és az újoncok nyugalmával készül? Jordi Tixier.

Jeffrey HerlingsJeffrey Herlings magabiztosa vág neki az évnek

A Kawasaki nem kisebb nevekkel készül az idei szezonra, mint a britek üdvöskéjével Tommy Searle-lel, és a belga Joel Roaelants-cal. A zöldek szatellit csapatában a feltörekv? francia generáció két legjelesebb képvisel?je kapott helyet: Dylan Ferrandis és Valentin Teillet. A Yamaha triója is bombaer?s: Christophe Charlier, Arnaud Tonus és Zach Osborne  szintén nagyon tapasztalt és tehetséges motorosok, a Suzukinál pedig ott van a finnek üstököse, Harri Kullas.

Gy?zelemre valamennyien esélyesek, a kiegyensúlyozottság lesz itt is a kulcs. Kérdés, hogy a 17-19 éves átlagéletkor mekkora szellemi érettséggel párosul, mert az lesz a világbajnok, aki a leghamarabb fel tud n?ni a feladathoz! 16 nagydíjon nyílik alkalom a bizonyításra, zömében európai pályán. Sajnálatos módon a költségek elszabadulása és a tengerentúlon jellemz? szerény nézettség miatt a vébé promótere önkritikát gyakorolt, így kikerült a naptárból az elmúlt két évben megrendezésre került USGP, és az el?zetesen beharangozott Ausztrál Nagydíj. Sajnos úgy néz ki, hogy magyar résztvev?l nem találkozunk a 2012-es versenyeken.

Monster Yamaha TeamMonster Yamaha Team

A rajongóknak nem adtak túl sok esélyt hazánkban, egyik csatorna sem fogja közvetíteni a futamokat, így maradt számunkra a világbajnokság fizet?s internetes szolgáltatása, az mx-life.tv, ahol angol, német és francia kommentárral nézhet? a szezon valamennyi megmozdulása. Az éves bérlet 60 eurót kóstál, de akit csak egy-egy nagydíj érdekel, nekik  csupán 5 eurót kell fizetni egy hétvégéért. Gondoltunk azokra is, akik nem szívesen áldoznak sz?kös büdzséjükb?l a világbajnokságra. Nekik az MXonline.hu-val karöltve, itt, a motorinfo.hu-n exkluzív cikkekkel és videókkal készülünk minden verseny után.

MXonline háttérinfók:

Tudj meg többet a KTM csapatról: Nagl nélkül a KTM vébés alakulata
Tudj meg többet a Kawasaki csapatról: Paulin és Pourcel a Kawasaki aduásza
Tudj meg többet a Suzuki csapatról: Desalle-nak végre sikerül?
Tudj meg többet a Yamaha csapatról: Frossard lehet a Cairoli-ver?
Tudj meg többet a Honda csapatról: Bemutatkozott a Honda vévés alakulata

Sajtófotók: KTM
Sajtófotók: Kawasaki
Sajtófotók: Suzuki
Sajtófotók: Yamaha
Sajtófotók: Honda

Promófilm: KTM
Promófim: Kawasaki
Pormófilm: Yamaha
Promófilm: Honda

 

ugrás fel