EST. 2002

Versenymotor teszt III.

A stocksport szabályai megengedik a telemetria alkalmazását a szabadedzéseken, ezért egy ilyen rendszer is felkerült a beállítások könnyebb elvégzéséhez. A m?szerfal alatt található a rendszer kijelz?je, ami mutatja az éppen aktuális sebességfokozatot és a váltásokra is figyelmeztet egy futó ledsorral. A leng?villát és az ülésvég konzolt a rendszer egyik szenzora köti össze, így mutatva a hátsó leng?villa mozgását. Az els? teleszkóp mellett is ez a kis kék cs?, és a kerékre szerelt forgásérzékel? szolgáltatja az adatokat a rendszernek.

Természetesen körid?ket is tud mérni, én sajnos csak kb. öt kört mentem ezzel a motorral, de hogy hamar meg lehet a jót szokni, a 2’05-ös körid? mutatja, ami persze nem a legjobb körid?m a Hungaroringen, de egy teljesen ismeretlen motorral azért nem rossz.


A Mansell kanyar és a sikán közötti rész kinagyítva. Alul pirosan a gázkarállás, fölul a fordulatszám (piros) és a sebesség.


A körben a fordulatszám eloszlás.


Sebesség eloszlás.


Egy teljes kör. Fölül fordulatszám és sebesség, alul gázkarállás.


Teljes kör. Alul sárga a villa, piros a hátsó gátló. Amikor összemegy, akkor n? az értéke.

Az els? és a hátsó gátlók át lettek szelepelve, és az els?re raktak a gyorsabb el?feszítés állítás érdekében egy kis háromágú kulcsot, hogy szerszám nélkül lehessen állítani.

A tesztért köszönet jár a Hungaroring Rt.-nek, hogy beengedtek, és Gerg?nek, hogy elhozta a féltve ?rzött kedvencét.

Benk? Zsolt
benzso@motorinfo.hu

Fotók: Mike Tamás

Kapcsolódó cikkeink
Versenymotor teszt II.
Versenymotor teszt I.
ugrás fel