EST. 2002

Vespa LX

Hetven év, százharminckilenc modell – a Vespa igazi hosszútávú rekorder. Amellett, hogy persze része a motorkerékpár-gyártás történelmének, ikon, mítosz, és a világ minden emberek lakta kontinensére eljutott és hódított egyedi stílusával. De megújulni is tudni kell, és a darazsak ebben legendásan jók.

Az LX ezt a megújhodást jelenti, ugyanakkor megtartja a klasszikus, összetéveszthetetlen formavilágot, a kompakt acél testet. A megszokott védelem agilitással és a modern városi közlekedés igényeit kielégít? tulajdonságokkal párosul. A kulcsszó itt alighanem az elegancia: az öt küll?s (11 ill. 10 colos) kerekekt?l a m?szerfalig. A nyereg a legmagasabb szint? kényelmet nyújtja – a Vespa különben is az öt csillagos komfortfokozatról híres – írják az LX-et a napfényes Romában tesztel? újságírók. És nemcsak a vezet?nek, de utasának is, akinek egy krómozott acél kapaszkodó is rendelkezésére áll. A nyeregmagasság mindössze 775 mm (785 a 125-150-es változatokon), így az alacsony súlypont miatt a járm? tökéletesen kontroll alatt tartható.

Minden korábbinál teljesebb a széles és könnyen értelmezhet? m?szerfal, ami a szokásos kilométeróra, fordulatszámmér?, benzinszint-jelz? mellett tartalmaz egy digitális órát és egy csomó ikont: indexek, fényszórók állapotjelz?je, tartalék üzemanyag, olajszint. A ledes kijelz?s immobilizer a szériafelszereltég része a 125-ös és 150-es modelleken.

És ha már a motorizációknál tartunk… az LX-széria mind a négy blokkja
Euro-2 kompatíbilis és mindegyiket a SAS (Sistema Aria Secondaria) névre keresztelt katalizációs rendszerrel szerelik
. Az 50 köbcentis kétütem?
Hi-Per2 er?forrást f?leg az egyszer?séget, fiatalosságot vágyóknak ajánlják, míg a négyütem? Hi-Per4 inkább a "feln?ttebb" célközönségnek való, azoknak, akik le tudnak mondani egy kis sprintr?l a gazdaságosságért cserébe.

A 125-ös motorméretnek már történelme van a Vespánál. Elég arra gondolni, hogy az els? ekkora henger?rtartalmú Darázs kíséri végig a Római vakáció cím? film képsorait (a legels?t 1948-ban gyártották). A mostani változat négyütem?, Leader (Low Emission Advanced Engine Range) blokkja azért nyilván korszer?bb, mint a világhábrú utáni kétkerek?é. 10,3 LE-t ad le és
91 km/h-ig gyorsítja a Vespát
, meghagyva a kell? er?tartalékot, ami a városi mozgás során minden pillanatban kellhet.

A 150-es a legnagyobb LX: 11,7 LE és 95 km/h-s sebesség. Ezzel a verzióval már nyugodt szívvel és biztonságban lehet közepesen hosszú távokon mozogni. Gazdaságosságához csak egy adat: 37 km / 1 liter üzemanyag.

A Vespa LX árai Olaszországban:

50cc kétütem? 2.110 euró
50cc négyütem? 2.310 euró
125cc 2.910 euró
150cc 3.070 euró

ugrás fel