EST. 2002

Vinales volt a leggyorsabb a katari teszten

A spanyol versenyző ismét remek formában zárta a tesztet, bár kár lenne messze menő következtetéseket levonni az eredményekből, úgy tűnik a Yamaha valóban tudott fejlődni a télen. Meglepő módon Vinales mellett Quartararo végzett a második helyen, Rossi egy borzalmas kezdés után a 19. helyről küzdötte fel magát a 4. pozícióba.

Bár a hangvillások eredményei köridőkben mérve is jók, egyik gyári csapat sem nyugodt a jövőt illetően. Még mindig kevésnek tűnik a motorerő, ami a kigyorsításoknál és a végsebességnél egyaránt jelentkezik. Ezenfelül még ezzel az erővel is kevés a kanyarokban a tapadás, ami erősen rontja a kigyorítás tempóját.

Rossi úgy látja, hogy szélárnyékban képesek lehetnek követni a Ducati motorjait. Vinales viszont a rövidebb fékutat és a váznak köszönhető gyors kanyarsebességet emelte ki mint lehetséges pozitívumot egy futam során. Bár, hogy is a kékek végre kicsit magukra találtak.

Ha már kékek ne menjünk el szó nélkül Rins teljesítménye mellett sem, a szintén spanyol versenyző együtt gyorsul szezonról szezonra a Suzukival. Mostanra már szinte mindenki esélyesnek látja a dobogó valamely fokára. A japán gyártó szintén sokat dolgozott a télen és a fejődés mindkét versenyzőjüknél mérhető.

A Ducati csapat tagjai nem a gyors időkre koncentráltak, így eléggé hátul helyezkednek el a mezőnyben. Ez azonban árnyaltan sem fedi a valóságot, a vörösök az egyik nagy esélyesei az első futamnak. Petrucci szerint 10 olyan versenyző van aki felérhet a dobogóra és véleménye szerint, Ő köztük van. Az mindenesetre tény, hogy az olasz meglepően jól teljesít az új csapatban.

A Honda is kicsit megnyugodhat, legfőbb fegyverük, Mark Marquez sokkal jobban van. Már tesztelte is a vállát egy tőle megszokott eséssel. Igaz, most volt olyan időszak ahol mind a négy Honda versenyző elesett. Marc továbbra is az első gumi tapadását tartja kevésnek, ahogy felkerülnek a lágy gumik a RC tapadása bizonytalanná válik.

Lorenzonak sikerült egy gyors kört futnia, ami azt mutatja, hogy képes jó időt teljesíteni a Honda nyergében sérült kézzel is. A versenyszimulációban azonban még van hova fejlődni.

Iannone nem a gyors körre koncentrált új csapatánál, bár az Aprilia tempója még elmarad az élmezőnytől, az olasz versenyző pozitívan látja a csapat jövőjét. Számára most az a cél, hogy egy jól menedzselhető motorral induljanak az első futamon.

Igazi meglepetés volt a teszten a KTM csapata, Espergaró folyamatosan az első 10-ben tudott lenni. Talán a sógorok munkája is beér és végre érkezhet pár kisebb eredmény.

Összefoglalva, idén rengeteg lesz a gyári motor, várhatóan hatalmas harcokat láthatunk majd minden futamon. Következő teszt két hét múlva.

Borítókép: Twitter prtscreen

ugrás fel