EST. 2002

Wanted játék

A motorinfo.hu szervezte túrán voltunk pénteken. BP – Balassagyarmat – Mátra –
Eger – BP. Kb. 30 -an voltunk, sütött a nap, mi kell még? Kaland. Nekem
megvolt… A Mátrába érve néhány sportmotor elhúzott, gondoltam megyek
utánuk, még ha lemaradva is (Bandit 250-r?l beszélek:)) Egy darabig nem is volt gond, kopott a rinyacsík is tapadt az aszfalt. Mátraháza után
megálltunk fényképézkedni, bevártunk mindenkit. Utána újabb szerpentin,
ezúttal a nagyobb csapattal. Egy id? után megint viszketett a fenekem,
elkezdtem húzni neki. El?ttem egy Harley 883, kipufogó 1 cm-re az aszfalttól
kanyarban… Nagyon jól ment, de éreztem, hogy ennél nekem jobban dönthet? a motorom, bevállaltam az el?zést. Nem is lett volna gond, ha kisebb
sebességkülönbséget választok. Így viszont satu fék, hátsó kerék blokk,
persze felengedni már nem tudtam (minek megy gyorsan, aki nem tud
motorozni:)), a kezem engedelmeskedett, de a lábam nem.

Tudtam, hogy dönteni kellene, de…. Lassú landolás a korláton, motor kb 15-20 métert csúszik a korlátnak d?lve, majd eld?l, én szintén csúszok, hason, mellkason a korláton, majd egy tartó vas megállít. Új ruhán kisebb szakadások, szédülés,
hol vagyok?:)

Hirtelen egy csomó motoros körülöttem, tartanak, itatnak,
(gondoskodásukat ezúton is köszönöm) Szédülök, le kell ülnöm. Ennek ellenére
minden fekete-fehér, nem látok színeket, mintha egy film negatívját nézném.
Viccel?döm, de kurvára fájt mindenem. Nagy nehezen magamhoz térítenek, gyors
selfcheck: törés vszín? nincs, vér sehol.

Egy 1500 Ft-os térdvéd? a farmer alatt, plusz protkós dzseki teljesen megvédett. Motor is közel megúszta,
a kormány elgörbült, a tank behorpadt, egy-két apróság letört (pl. indítógomb).

Megúsztam. Pár perc múlva újra úton voltunk, de mintha nagyobb távolságot
tartottak volna t?lem:)) Utána büntib?l csak egy hatalmas CRUISER mögött
mentem, azt szerencsére nem lehetett agyondönteni kanyarban, és a V2-es
muzsikája is szebb, mint a kis kávédarálóm vinnyogása… Mögöttem a Harley-s
pár, gondoskodó tekintetük akkor is visszafogott, amikor megint gyorsabban
mentem volna. Egerben ebéd, aztán a 3-ason haza. Hát nagyjából ennyi volt,
amire még emlékszem, sóhajtozni a motor miatt még nem tudok, mert fáj a
szegycsontom…

Az esetnek több tanulsága is van:

A technikai: 6-éves gumi nem melegszik, hanem csúszik. A bukásom el?tt
is
éreztem egyszer-egyszer, de gondoltam ez hozzá tartozik (a 20 Nm-es nyomaték
rángatja:))

A vezetéstechnikai: kanyar el?tt pánikban, a két féket egyszerre kell
használni, az els?t talán jobban. Ha csúszik a hátulja, felengedni, a motort
dönteni. Megállni úgysem lehet… Ha bukás, akkor kis szögben a korlátnak
érdemes csúszni, én legalábbis így megúsztam.

A biztonsági: lám-lám, egy egyszer? térdprotkó segítségével karc nélkül
megúsztam, illetve a bakancsom felett volt egy zúzódásom, ami viszont egy
motoros csizmával kivédhet? lett volna. A b?rdzsekim is szétvágta a korlát, viszont a hasam épp maradt.

Az anyai: édesanyám jobban járt volna, ha kiskoromban nem kerékpárokat,
hanem tv-t, meg számítógépet vett volna, a Colin McRae Rallyban nehezebb a
szegycsontom beütni (Lehet, hogy Ádámnak más a véleménye az én esetemet
tekintve:).

A jó hírnév meg?rzése: ennyi fényképezés mellett nehéz megúszni a
névtelenséget: valószín?leg a történettel együtt a képek is kinn lesznek a
motorinfón. Ha az ember média szervezte túrára megy, jobban teszi, ha nem
arcoskodik:))

A fotók

ugrás fel