EST. 2002

Wilbers: versenyre rázva, nem keverve

Épít valaki versenymotort vagy versenyautót mostanában? Figyelmükbe ajánlanánk a lentieket. Ugyanakkor ha valaki utcai felhasználásra is rendel, illetve ‘tetet majd be’ vibrációs végmegmunkált Wilbers-rugót, netán kezelteti vezérm?tengelyeit, kérjük, lépjen velünk kapcsolatba! info@motorinfo.hu

A vibrációs végmegmunkálás tudod, mi? A Wilbers-import?r X-Bike mesél a dologról:

A vibrációs (vagy rezget?) végmegmunkálás során a kezelt alkatrészt – például egy Wilbers teleszkóprugót – egy erre kifejlesztett, kerámia alapanyagú csiszolókorongokkal teli rezg? tartályba helyezzük. A tartály mozgásából adódó vibráció során a kerámiagolyócskák és a rugó között fellép? súrlódás hatására minden apró sorja és felületi egyenetlenség elt?nik. A megmunkálás végeztével a munkadarab roppant finom felületet kap, szinte fénylik a simaságtól. Teleszkóprugóink vibrációs végmegmunkálása során felületdurvaságuk rendkívül csökken, akárcsak a m?ködésük során fellép? súrlódás = ez a ‘Zero Friction.’ Természetesen a megmunkálás hasonló végeredményt hoz különböz? er?forrás- és váltóalkatrészek esetében.

Súrlódáscsökkentés finommegmunkálással – így jön létre az igazi ‘Zero Friction’, azaz nulla súrlódású munkadarab. Az eljárás különösen versenysportban és más, összetett felhasználás során jár el?nyökkel, például egy váltóm? finommegmunkálása után azonnal érezhet?vé válik a fokozatok könnyebb kapcsolása. Ezen felül kevesebb nem kívánatos fémrészecske kerül a motorolajba is, így érezhet?en n? minden váltóalkatrész és csapágy élettartama.

Ugyanez a hatás érhet? el vezérm?tengelyek és léptet?villák esetében. Az így kezelt els? rugók nem szennyezik a teleszkópolajat, így annak élettartama hosszabb, akárcsak a szimeringé és a teflon bevonatú csúszó csapágyaké is. Az új felületkezelt alkatrészeket a Wilbers-BMW csapat egy éve teszteli az IDM Superbike sorozatban, ahol egyre nagyobb sikereket érnek el.

A Wilbers versenyrugók akár azonnal, míg a teleszkóprugók októbert?l rendelhet?k felár nélkül vibrációs végmegmunkálással a Wilbers magyarországi szervizpartnerénél, az X-Bike-nál.

Járhat akkorra el?nnyel egy teleszkóprugó ‘felpolírozása’? Egy er?forrás szívó- és kipufogócsatornáinak, vagyis azokon a gázáramlás hatékonyságának tudjuk, hogy jót tesz, de csak bizonyos mértékig. A túl fényes ‘tükör’ felület már nem kívánt hatásokkal is járhat – és itt jön képbe a németes precizitás a Wilbers vibrációs végmegmunkálása során használt kerámia csiszolókorongok méretmegválasztásában, ezekt?l függ ugyanis az elért felület simasága.

A felcsiszolt vezérm?tengelyek és váltóalkatrészek el?nye nyilván az IDM-ben mérhet? akár fékpadon, akár a stopperrel, különben nem vesz?dnének vele, szóval ez is egy amolyan versenysportból az utcára utat találó technika. Te használnád a motorodban?

X-BIKE motorosbolt

1161 Budapest, Csömöri u. 157.
Telefon: (1) 405-6653
info@x-bike.hu
www.x-bike.hu

ugrás fel