Hirdetés
Kezdőoldal Sporthírek sporthirek-motogp Zarco az élen az utolsó teszten

Zarco az élen az utolsó teszten

Hirdetés

Vége a téli felkészülésnek és a most már jól látszik, hogy gyárak mire jutottak a téli felkészülés alatt. A legjobban egyértelműen a Honda csapatának sikerült zárnia ezt a telet. Minden teszten jól mentek és bár Katarban voltak gondjaik ez a pálya fekszik legkevésbé Marqueznek és a motornak is. A spanyol versenyző közben tökélyre fejlesztette a menthetetlennek tűnő csúszások visszahozását. Mindenki emlékszik a tavalyi évben bemutatott hihetetlenen 64 fokos mentésére. Most ezt megtolta még két fokkal és 66 fokos döntésnél komoly métereket csúsztatva sikerült visszaállítania a motort. Miller elmondása szerint egy kör alatt többször is elment a Honda eleje de Marc mindig visszahozta. Rossi véleménye szerint ez biztosan nem véletlen ez a rengeteg mentés, a stílusa is kedvez a kivitelezésnek és valószínűleg gyakorolta is. Hozzátette azt is, hogy ezt csak a Honda motorjával lehet végrehajtani, ha az Ő motorjuk eleje elmegy már nem lehet visszahozni.

A Yamaha továbbra is érdekes problémákkal küszködik, szokásukhoz híven az első napon gyorsak tudtak lenni majd visszazuhantak. Bár a váz már javult valamit még mindig szenvednek kigyorsításkor. Az első nap Vinales volt gyors a teszt végére Rossi lett sikeresebb a gyári csapatból. A francia Zarco ismét maga mögé gyűrte a gyári csapatokat és igazából mindenkit a mezőnyből, brutálisan jó idővel (1.54.029 ) vitte el a legjobb köridőt. Továbbra is fent áll tehát az ellentmondás ami ritkán fordul elő, egy szatellit versenyző jobb időt képes teljesíteni több alkalommal is mint a gyári versenyzők. Tavaly leginkább Rossi információi alapján módisították a gyári egységnél a motort de idén Vinales saját feje után szeretne menni. Ez mit fog jelenteni pontosan még nem tudjuk de más komponenseket biztosan fog használni.

Közben Rossi a teszten kvázi tisztázta, hogy még két évig szándékozik maradni és addig nem tud foglalkozni a csapatával. A Tech3 elhagyja a Yamaha gyára és a KTM csapattal fognak dolgozni, a legfrissebb bejelentés szerint 4 teljesen egyforma motor lesz a rajtrácsokon, így a Tech3 a gyári csapatokkal megegyező motorral fognak versenyezni. A szerződés 3 évről szól első körben.

A Ducati szintén renget fejlesztésen van túl és Dovizioso szerint ez az első olyan évaduk ahol a kezdetektől versenyképesek lehetnek. A szatellit csapatok itt is jól teljesítenek és a gyári versenyzők itt is másképp gondolkodnak a fejlesztésekről. Dovi szerint esélyt kell adni az új fejlesztéseknek és úgy jó ahogy van, míg Lorenzo a tavalyi vázzal próbálkozik.

A Suzuki is lépett egyet előre ami saját maga szintjéhez képest nagyon jó. Iannone még vezetni is tudta az utolsó teszt egy időszakát. Ez pozitív teljesítmény és véleményünk szerint könnyen bekerülhetnek az első tízbe verseny alatt is. Az Aprilia és a KTM már más kérdés, ott még van mind dolgozni, hogy valóban versenyképesek legyenek.

A csapatok ellenőrizték az esős verseny esélyét is, bár a pálya a sivatagi környezetben található már több futam alatt is esett az eső. Ezért a rendezők tartálykocsikból vizet locsoltak a pályára. Rossi szerint a sötétség ellenére is jól lehetett látni és a tapadással sem volt gond. Ilyen forróságban még éjszaka is gyorsan szárad a pálya tehát ha esik a verseny folytatódni fog.

PozVersenyzőMotorIdőKülönbség
1ZARCO, JohannYamaha1’54”02953
2ROSSI, ValentinoYamaha1’54”2760”24749
3DOVIZIOSO, AndreaDucati1’54”3310”30249
4CRUTCHLOW, CalHonda1’54”4570”42857
5VIÑALES, MaverickYamaha1’54”4710”44240
6MARQUEZ, MarcHonda1’54”5910”56275
7RINS, AlexSuzuki1’54”6500”62148
8PETRUCCI, DaniloDucati1’54”6590”63056
9LORENZO, JorgeDucati1’54”6920”66362
10MILLER, JackDucati1’54”7490”72056
11PEDROSA, DaniHonda1’54”7740”74544
12MORBIDELLI, FrancoHonda1’55”1321”10354
13SMITH, BradleyKTM1’55”1791”15046
14ESPARGARO, AleixAprilia1’55”2321”20360
15SYAHRIN, HafizhYamaha1’55”2731”24444
16ABRAHAM, KarelDucati1’55”3001”27150
17BAUTISTA, AlvaroDucati1’55”3471”31858
18RABAT, TitoDucati1’55”4651”43656
19ESPARGARO, PolKTM1’55”4891”46047
20REDDING, ScottAprilia1’55”5951”56653
21NAKAGAMI, TakaakiHonda1’55”7631”73440
22SIMEON, XavierDucati1’55”9431”91451
23LUTHI, ThomasHonda1’56”1222”09358
NCIANNONE, AndreaSuzuki