EST. 2002

A Ducati új vezetõje az SBK-t részesíti elõnyben a MotoGP helyett

A Ducati új vezetõje az SBK-t részesíti elõnyben a MotoGP helyett

Di Biagio (a képen ), akit 2000 júliusában neveztek ki a Ducati vezérigazgatójának, nagy összegeket fordított az új modellek kifejlesztésére – beleértve az új 999 Superbike-ot, valamint a Multistrada-t
– de legjelentõsebb eredményeként azt említhetjük, hogy a Ducatit eljuttatta
– a cég által már oly régóta áhított – MotoGP versenyek arénáiba, és hogy ennek
sikerességérõl alig egy hónap múlva meg is gyõzõdhetünk.

‘Hihetetlenül érdekes volt számomra, hogy én vezethettem a Ducatit a termékfejlesztés
ezen lendületes idõszakában.’ mondta a távozó Di Biagio. ‘Ettõl függetlenül
izgatottan várom, hogy más irányú szakmai lehetõségeket találjak és a jövõben
a magánéletemre is jobban koncentrálok.’

Pozíciójába Federico Minoli került (képünkön a jobb szélen), aki a Ducati elnöke,
majd vezérigazgatója 1996 szeptemberétõl 2000 júliusáig, majd egészen mostanáig
a Ducati Bizottságának elnöke volt.

‘Mindannyinak nagyon hálásak vagyunk Carlónak, hogy idejét nem sajnálva,
eredményesen mûködött közre a Ducati életében már pályafutásának kezdetétõl,
és különösképpen az IPO mozgalmas periódusa alatt 1999-ben.’ – nyilatkozta
Minoli. ‘Felkértük rá – és Õ elvállalta -, hogy a továbbiakban is vegyen
részt a cég munkájában mint tanácsadó, ezáltal lehetõséget adva a Ducatinak,
hogy a jövõben is kiaknázhassa mérhetetlen tudását.’

Ugyanakkor, azt beszélik, hogy Minoli vonakodik a Ducati visszatérésétõl a
MotoGP-be (miután majdnem 30 évig volt távol a cég), mivel úgy véli túl költséges
lenne – még a Marlboro által nyújtott anyagi támogatás ellenére is – , és szerinte
nem segítene a Ducatinak több utcai motort eladni az, ha megépítene egy Grand
Prix motor prototípust.

Minoli véleménye az, hogy a Ducati igazi versenyporondja a Superbike, amely
egyszer már hathatósan felvirágoztatta a valaha nehézségekkel küszködõ céget.

Bárhogyan is érezzen Minoli ezzel kapcsolatban, nem valószínû, hogy ez problémát
okozna a Ducatinál a közeljövõben – hacsak nem fenyegeti fölényüket veszélyesen
valaki a WSBK-ban, vagy esetleg ha Loris Capirossi és Troy Bayliss nem tud majd
versenyképes eredményeket produkálni
a MotoGP-n.

www.motonline.com

ugrás fel