A ‘mi lett volna, ha’ szószerkezet értelmezhetetlen a sportban, pedig most átsuhanhat az agyunkon egy kérdés – vajon ha Rossi száz százalékos és nem fájlalja a vállát, más volna a végeredmény? Nem biztos… talán gazdagabbak lennénk egy élménnyel, mint az utolsó kanyaros barcelonai vagy sachsenringi fejezet, de az szinte biztos, hogy Jorge Lorenzo nyert volna akkor is, ha maga az ördög megy ellene. Akárcsak tavaly, idén is behúzza a francia versenyt a Yamaha gyári csapatának er?ssége a másikkal szemben, ezzel négypontos el?nyét kilencpontosra növeli.
Kevés kétség fér hozzá, hogy Por Fuera jelenleg a leggyorsabb motoros a pályán, amihez persze kell az M1 is. Könnyed, higgadt és kíméletlenül hatékony. Valójában Rossi egy pillanatig nem tudta ma tartani a lépést vele, de persze nem is várja el senki t?le, hogy egy hónapja sérült vállával emberkedjen – számára a bajnokság eme szakasza arról szól inkább, hogy minimalizálja a veszteségeket: azt pedig eddig kiválóan csinálja. Ezek után mit mondjunk majd az Olasz Nagydíj elébe?
El?remutató teljesítmény
Mint mindig, Pedrosa most is tapadt a riválisokra, ameddig tudott, de amikor a hangvillás srácok elkezdték megnyújtani lépteiket el?l, már nem tudott mit tenni. Ötödik hely, foggal és körömmel megszerzett pozíció. Mit is lehet ehhez hozzáf?zni – talán a diplomatikusság keretein belül maradunk, ha azt állítjuk: nem ez a legjobb mód, hogy meggy?zze a piacot erényeir?l… f?képp annak ismeretében, amit a hondás csapattárs Andrea Dovizioso csinált vasárnap. Ugyan nem villámrajtjai miatt fog rá emlékezni az utókor, de most is becsülettel küzdött, tette a dolgát és dobogóra vitte az RCV-t.
Stoner számára sokak szerint ezzel a Le Mans-i nullázással itt véget is ért az idény. Lehet ezzel egyetérteni vagy vitatkozni, de szentigaz: nyomás alatt van, és ? az a típus, aki nehezen viseli a lelki terhet. Földön végzi Spies, eddigi legrosszabb versenye volt ez, és id? el?tt látogatja meg a boxot Capirex is. Érdekes, hogy Jerezben szintén kiestek mindketten – nyilván nem terveztek szériát kreálni a balszerencséb?l. Ben mentségére szól mondjuk a helyismeret hiánya, Loris viszont eredményt akart elérni Franciaországban.
Nicky Hayden, a MotoGP ügyeletes jófiúja saját tempóban versenyez, ami ugyan elmarad az élen közleked?két?l, de b?ven elég egy negyedik helyhez a Ducatival. Szépet motorozik Melandri a showás Hondával, ? a legjobb privát versenyz?, megel?zve a motivációhiányban cseppet sem szenved? De Puniet-t. Barbera és Espargaro remekül elszórakoztatták egymást a teljes versenytávon, de Edwards, Simoncelli, Aoyama és Kallio sem voltak éppen angolkisasszonyok. Jó volna ezeket a csatákat az els? helyeken látni, mint régen a kétütem? 500-asok idejében. De ne kívánjunk egyszerre sokat, érjük be azzal és szeressük, amint van.
Le Mans, MotoGP – végeredmény
|
|
1. Jorge LORENZO SPA YAMAHA 44’29.114
|
Moto2
Gáborunk dolga tavaly épp Le Mans el?tt ment kenyértörésig Martinez úrékkal, emlékezhetünk, olyannyira, hogy el sem utazott a 2009-es Francia Nagydíjra, ami azért nem a legeslegpozitívabb ómen – idén pedig a szombati id?mér?kön megszerzett 19. rajthely uolt az, ami nem igazán kecsegtetett sok jóval a vasárnapi verseny el?tt.
Elias (#24) Jerez után Le Mans-t is bevette
A sötét fellegek azonban nyomban tovalibbentek, amikor pár kör után Talma már stabilan ott volt az els? tizesfogatban – köszönhette ezt a remekül elkapott rajtvételnek, no meg jópár versenyz?társ kihullásának (tizenegyen fejezték be id? el?tt a Le Mans-i meccset, köztük a listavezet? Tomizawa is). Talma talpon maradt és hozni tudta azt a tempót, amivel ott tudott lenni az élboly nyakán. A csapattárs Iannone mögött végül az ötödik helyen intették le honfitársunkat, meg kellett harcolni a pozícióért a végén Gadea kollégával, aki rámászott, de el?zésig nem vitte (beszámoló a sisakból hamarosan).
A hetedik helyr?l indult Toni Elias imponáló magabiztossággal húzta be a Francia Nagydíjat a szintén spanyol Julián Simon el?tt. Simone Corsi állhatott a dobogó legalsó fokára.
Le Mans, Moto2 – végeredmény
|
|
1. Toni ELIAS SPA MORIWAKI 43’29.277
Hector FAUBEL SPA SUTER 28’02.975 |
125
Bombahír: spanyol versenyz? nyer a nyolcadliteres géposztályban! Mi másra lehetett számítani… zsinórban ez a tizenharmadik nagydíj immár, hogy hispán motoros áll a dobogó legfels? fokára a kadett-kateg?riában – nyomasztó fölény. Le Mans-ban az is bebizonyoodott, hogy az élcsapatok motorjain egy sebességfokozattal több van, persze ez sem meglep? fordulat, de attól még ül a megállapítás. A pole-ból indult Terol jól kapja el a rajtot, egy kör alatt már egy másodpercet ver a többiekre. Espargaro szívósan tapad, Nico pedig elfárad. Kettejük harca ez a gy?zelemért, már amennyire harcnak lehet nevezni, hiszen Pol szemmel láthatóan toronymagasan a legjobb ezúttal a pályán.
Pol Espargaro második idei gy?zelmét aratta Franciaországban
A többiek zavarbaejt?en sokat kapnak, de hogy ne legyen teljesen látványtalan a francia felvonás, Terolék tényleg csatározni kezdenek egymással. A fináléra azonban sokkal több marad Espargaróban, elhúz és magabiztosan nyer, Marquez jegyez egy leggyorsabb kört a végére és felmászik a dobogóra Vazquez és Smith rovására.
Az összetettben Terol vezet 65 ponttal, Espargaro 63 egységgel második, aztán Rabat – 34-gyel. Ugye világos a helyzet?
Le Mans, 125cc- végeredmény
|
|
1. Pol ESPARGARO SPA DERBI 41’52.280 2. Nicolas TEROL SPA APRILIA 41’53.237 3. Marc MARQUEZ SPA DERBI 41’56.708 4. Efren VAZQUEZ SPA DERBI 41’57.016 5. Bradley SMITH GBR APRILIA 41’57.423 6. Sandro CORTESE GER DERBI 41’58.127 7. Esteve RABAT SPA APRILIA 42’03.327 8. Tomoyoshi KOYAMA JPN APRILIA 42’03.445 9. Danny WEBB GBR APRILIA 42’30.088
Kiestek
Riccardo MORETTI ITA APRILIA 29’14.366 |
Legutóbbi hozzászólások