Évek óta biztos pontunk volt ebben a kategóriában Rizmayer Gábor, aki az
EB negyedik helyet is megszerezte 2002-ben.
A Dorna és az IRTA között 2006-ig érvényes szerz?dés szerint, annak tartama
alatt van jogosultsága a kategóriának, de egyre többen teszik fel a kérdést,
hogy mi lesz utána.
Megkérdeztem ebben az ügyben a FIM, a Dorna és az IRTA képvisel?jét is, és
a válasz mindhárom esetben ugyanaz volt:
‘Nem tárgyaltunk még a kategória megszüntetésér?l, vagy új kategória létrehozásáról.
2006-ig minden marad a régiben‘
Ugyanakkor egyre több hír kering új kategóriákról, amelyek esetleg kiválthatják
a ma már meglehet?sen költséges 250-es kétütem?eket.
Az is egy tendenciát mutat, hogy Európában a nemzeti bajnokságokon egyre kevesebb
versenyz? indul negyedliteres motorral. Több országban már meg is sz?nt ebben
a kategóriában a bajnokság.
A 2002 évi Európa Bajnokság versenyei során is ebben a kategóriában volt a
legkevesebb induló.
Az UEM Gyorsasági Munkacsoportja úgy látja, hogy a 2003-as szezon lesz az utolsó,
hogy 250-es Európa Bajnokot hirdetnek. Nem mintha bárki is ki kívánná irtani
?ket, de a tendencia valószín?, hogy ide fog vezetni.
Az Alpok-Adria Bajnokságban már évek óta ez a legvérszegényebb kategória. Valószín?,
hogy itt is az utolsó év lesz a 2003-as.
Mi lehet a jöv?? Mi jöhet helyette?
Erre a kérdésre senki nem tudja jelenleg a választ. EB szinten több elképzelés
is van. Ezek közül talán a legtöbben egy 600-as Superstock kategória létrehozását
és bevezetését fontolgatják.
Mi újság itthon, a hazai mez?nyben?
Tavaly már csak Rizi (? most elment a GP Világába) és Tibori Gabi
képviselte ezt a kategóriát. Ebben az évben lehet, hogy Tibori egykévé válik?
Valószín?, hogy ez az év lesz az utolsó, hogy negyedliteres GP motorokat láthatunk
a Hungaroringen.
Legutóbbi hozzászólások