EST. 2002

Mi lesz veled 250? Világ- és Európa szerte húzzák a harangot a 250-es GP kategória felett.

Évek óta biztos pontunk volt ebben a kategóriában Rizmayer Gábor, aki az
EB negyedik helyet is megszerezte 2002-ben.

A Dorna és az IRTA között 2006-ig érvényes szerz?dés szerint, annak tartama
alatt van jogosultsága a kategóriának, de egyre többen teszik fel a kérdést,
hogy mi lesz utána.

Megkérdeztem ebben az ügyben a FIM, a Dorna és az IRTA képvisel?jét is, és
a válasz mindhárom esetben ugyanaz volt:

‘Nem tárgyaltunk még a kategória megszüntetésér?l, vagy új kategória létrehozásáról.
2006-ig minden marad a régiben

Ugyanakkor egyre több hír kering új kategóriákról, amelyek esetleg kiválthatják
a ma már meglehet?sen költséges 250-es kétütem?eket.

Az is egy tendenciát mutat, hogy Európában a nemzeti bajnokságokon egyre kevesebb
versenyz? indul negyedliteres motorral. Több országban már meg is sz?nt ebben
a kategóriában a bajnokság.

A 2002 évi Európa Bajnokság versenyei során is ebben a kategóriában volt a
legkevesebb induló.

Az UEM Gyorsasági Munkacsoportja úgy látja, hogy a 2003-as szezon lesz az utolsó,
hogy 250-es Európa Bajnokot hirdetnek. Nem mintha bárki is ki kívánná irtani
?ket, de a tendencia valószín?, hogy ide fog vezetni.

Az Alpok-Adria Bajnokságban már évek óta ez a legvérszegényebb kategória. Valószín?,
hogy itt is az utolsó év lesz a 2003-as.

Mi lehet a jöv?? Mi jöhet helyette?

Erre a kérdésre senki nem tudja jelenleg a választ. EB szinten több elképzelés
is van. Ezek közül talán a legtöbben egy 600-as Superstock kategória létrehozását
és bevezetését fontolgatják.

Mi újság itthon, a hazai mez?nyben?

Tavaly már csak Rizi (? most elment a GP Világába) és Tibori Gabi
képviselte ezt a kategóriát. Ebben az évben lehet, hogy Tibori egykévé válik?

Valószín?, hogy ez az év lesz az utolsó, hogy negyedliteres GP motorokat láthatunk
a Hungaroringen.

www.brorganisation.hu

ugrás fel