Tessék, egy újabb tanmese arról, hogy bizony máshol sincs kolbászból a kerítés, máshol is packázik a hivatal, virul a bürokrácia, és máshol sem könny? a motorosok dolga, ha ügyviteli dolgokról van szó. Ahol a történet játszódik (vagy éppen nem játszódik?), az a motoros kultúra fellegváraként ismert és tisztelt, Olaszország, Milánó. H?sünk pedig Gionata Nencini, egyszeri világutazó motoros, aki nagyjából öt esztendeje rója útját a Föld körül Honda Transalp 650-esével.
Utazását tízezerszám követik facebookon és blogján rajongói: öt kontinensen járt, alig van ország, ahol ne fordult volna meg. Most, hogy hazatért sz?kebb pátriájába, olyan dolog esett meg, amire aligha számított: nem engedik be az országba a motorját!
Szegény kiszolgált Transalp nagy kereskedelmi értéket már nem képviselhet, ám eszmeileg annál többet ér. Jelenleg a képen látható, összecsomagolt állapotában hever valahol a milánói vámon. Szegény megszolgált világjáró pedig hiába fordul f?höz-fához, fogalmazhatja kérvényeit, adhatja be folyamodványait, a hivatal hajthatatlan. Paradox helyzet.
‘A motorom 2010. április 23-án érkezett meg Milánóba. Ez az én motorom, Olaszországban helyezték forgalomba, ez egy OLASZ motor, vercelli (provincia Lombardia tartományban) rendszámmal. Még a nemzeti trikolor is rá van fújva. Mindezek ellenére a milánói fináncok azt mondják, a motor nem jöhet be az országba, amíg nem IMPORTÁLOM VÉGLEGESEN. Importálom? Az a gyanúm, hogy a vámosok nem értik, hogy ez egy olasz járm?. Talán azt hiszik, hogy Chilében vettem, és most be akarom hozni’ – írja a közösségi oldalon a megfáradt rájder, aki jelenleg mindenféle netes fórumon kéri hozzáért?k segítségét. Ilyen is van! És nem Magyarországon!
Legutóbbi hozzászólások