Minden túrázó el?bb-utóbb eljut arra a pontra, hogy távolabbi tájakat szeretne megismerni. Ha ez Európán belül van, még akkor is többezer kilométeres út megtételér?l lehet szó.
Példaképpen nézzük az egyik legkedveltebb távoli csillagtúra-célpontot, Andalúziát. Maga az andalúz kör megközelít?leg 10 nap alatt motorozható végig úgy, hogy az ember még lát is valamit a városokból és a tájból (Cádiz, Málaga, Granada, Sevilla , Ronda, Córdoba).
Egy átlagos Seville utca, szinte egész évben ez a látvány fogad minket.
Azonban a vidék megközelítése még egy tapasztalt és formában motorozó túrázónak is két nap egy marseille-i vagy jobb esetben barcelonai éjszakázással. Aki pedig már csinált ilyet, az pontosan tudja, hogy a harmadik nap reggelen még a frissen facsart narancs – egy lepukkant spanyol motel teraszán – is jobb látványt nyújt majd, mint mi.
A második gond a költség. Egy átlag utcai gumi használati értéke már megkérd?jelezhet? 8000 kilométer, után f?leg ha az ember a kontinens egyik legkedveltebb, kanyarokkal t?zdelt szakaszára készül épp nyaralni. Márpedig maga az út megközelít?leg egy irányba is majdnem 3000 kilométer. Tehát szinte biztosan rámegy az útra egy komplett gumi és akkor még nem beszéltünk a láncról (amennyiben ilyen hajtásunk van) és egyéb kopó alkatrészekr?l.
Tehát a motor is tetemes költséget emészt fel az út alatt, de a legnagyobb számlát mégis az üzemanyag és az autópálya illetve a minimum egynapi szállás jelenti. Ha mindezt összeadjuk, kijön egy komoly összeg a végére és igazából még el sem kezdtük a túrát.
Elérkeztünk a harmadik problémához, az id?höz. A legtöbb társunk, beleértve minket is, dolgozik – így el?re meghatározott id? áll rendelkezésre a nyaralásra. Ebb?l pedig igazán luxus, hogy minimum 2 hetet töltsünk egy ilyen túrával, még ha meg is engedhetjük magunknak ezt különleges élvezetet.
Természetesen minden túrázó keresi a megoldást és vannak jó kezdeményezések. Különböz? túraklubok, akik kamiont bérelnek és lehet csatlakozni hozzájuk, így az utazás terhe leesik a vállunkról.
A világ egyik legnagyobb csomagküld? szolgálata is kiszúrta a piaci rést. Egyedi motorszállitást kinál Európa több országába (Ausztria, Franciaország, Németország, a Benelux államok, Dánia, Svédország, Görögország, Spanyolország, Portugália, Finnország). Mi egynl?re csak egy külföldi ajánlatukkal találkoztunk, de átolvasva nagy lehet?ségek rejlenek a szolgáltatásban, amit az is jól jelez, hogy egy év alatt 10 %-ot növekedett egyes országokban az utaztatott motorok száma.
Ronda télen is szép
Ráadásul minden el?re tervezhet? és az el?foglalással még kedvezményt is magunkénak tudhatunk. Ezért ha valaki tudja el?re az utazás id?pontját és foglal egy olcsó repül?jegyet, keresgél szállásokat és sikerül a motorját is leszervezni a célállomásra, mindjárt elérhet? közelségbe kerül még egy 3000 kilométeres távolság is.
Ami pedig talán a legnagyobb el?nye egy ilyen szállításnak, hogy akkor is mehetünk motorral nyaralni, amikor nálunk illetve a célponthoz vezet? úton esetleg még havazik. A példánkban felmerül? dél-spanyol terület szinte egész évben látogatható, motorral csak oda kell jutni.
Mi már magunk elé is képzeltük, ahogy hétf?n egy 2-2,5 órás repül? út után átvesszük a motorunkat és a meleg spanyol nyárban motorozunk, pihenten és kalandra éhesen (de leginkább azt, hogy 10 nap motorozás után nem kell 3000 kilométert vezetni két nap alatt).
A ketrec (maximális mérete cm: 130 x 85 x 215)
Felkerestük a cég itthoni ügyfélszolgálatát, de még nem kaptunk választ azzal kapcsolatban, hogy a szolgáltatás hazánkban is elérhet? lenne és ha igen milyen költségekkel számolhatunk de ahogy többet megtudunk, frissítjük a hírt.
Legutóbbi hozzászólások