Szerz?: Triumph Budapest
Egy ember, egy motor, egy kontinens. – Izsó Ottó egy teljesítmény-túrázó, egy olyan ember, akit szinte kielégíthetetlen kalandvágy sarkall újabb és újabb, lehet?leg minél több érdekes helyet érint? motoros túrák kiagyalására. Legutóbbi nagyobb kiruccanása egy olyan európai körutazás volt, ami Budapest kezd?- és végcéllal megjárta az öreg kontinens csücskeit északon (Nordkapp), nyugaton (Cabo da Roca) és délen (Gibraltár) egyaránt! Nem mindennapi utazásához Ottó egy matt zöld Triumph Tiger 800 XC-t választott útitársául.
Íme, az új paripa! Izsó Ottó a Triumph Budapest üzletvezet?jét?l, Boch Norbertt?l veszi át a kalandor Tigrist
A Triumph Budapest, a nagy múltú brit kétkerek?ek magyarországi import?re némi szponzori segítségével létrejöv? utazásra a motort Ottónak nem kellett átalakítani semmilyen módon, tekintve, hogy azt éppen az ehhez hasonló kirándulásokra tervezték. Egyedül a kiterjedt gyári kiegészít?-katalógusból került kiválasztásra néhány, a hosszú utakra ideális, és mint kés?bb kiderült, roppant hasznos holmi a motorra, mint az elmaradhatatlan oldal- és hátsódoboz szett, a ködlámpák, a bukócs?, a kartervéd?, a f?thet? markolatok, és még néhány apróbb dolog, mint például a triumph-os es?ruha.
Lélegzetelállító helyek, megismételhetetlen körülmények és egy élet szóló élmények várnak az Ottóhoz hasonló világutazókra. A túra teljes leírását és az összes gyönyör? fotót megtalálhatják a www.facebook.com/ttea2013 cím? oldalon.
Tapasztalata Ottónak már akadt az effajta túrákkal, hiszen tavaly keresztben-kasul átmotorozta az egész amerikai kontinenst, ezért felszerelésének megválasztásában sem kellett a sötétben tapogatóznia – szerencsére a Triumph kiegészít?i és gyári ruházata között maradéktalanul megtalálhatott mindent, amire csak szüksége volt. Két rövidke magyarországi kiruccanással hamar be is járatta a Tigrist, és június 18-án végre kezdetét vehette a kaland!
Ottó útinaplója, részlet. Norvégia: „Napközben összefutottam két olasz sráccal, akikkel már napok óta el?zgettük egymást… Egy útszéli halárussal rögtönöztünk egy kis füstölt lazac kóstolót… A Tigris nagyon jól teljesített eddig, dinamikusan mozog az országúton és a mai szerpentines szakaszokon is öröm volt vele gurulni.”
Ahogy korábbi „kiruccanásai” alkalmával, Ottó ezúttal is szorgosan dokumentálta az útja során történteket csodálatos képanyagot és naplószer?en feldolgozott élményeket hagyva maga után a világhálón: a Facebook „Triumph Tiger European Adventure 2013” (www.facebook.com/TTEA2013) nev? rajongói oldalán napról napra, szinte kilométerr?l kilométerre végigkövethet? minden fontosabb csomópont, vagy említésre méltó mozzanat az útból, kár kihagyni az effajta élmények iránt fogékonyaknak ezt a digitális úti beszámolót!
Ottó útinaplója, részlet. Spanyolország: „Nagyszer? motoros nap volt a mai! Reggel Castellar de la Fronterával nyitottam, majd a Parque Nacional de Sierra Nevadába gurultam. Sajnos a Pico del Veletához vezet? úton nem jutottam fel végig, ugyanis Hoya de la Moránál egy sorompó és néhány kedves, de kompromisszumra képtelen spanyol park?r állta utam. Így 3398 méter helyett csak 2610 m-ig jutottam. Már a reggeli kirándulás és utána a Sierra Nevada is jó kis torna volt a Tigrisnek, de ismét bizonyította, hogy a hegyi utakon is nagyon jól motorozható masina!”
Budapestr?l Ottó el?ször északnak indult és a Balti-tengert keletr?l kerülve Finnországon keresztül közelítette meg Norvégiában Nordkappot, Európa egyik legészakibb pontját. Innen aztán nyugati irányultsággal indult visszafelé délnek a Norvég-tenger partját követve, majd Dániával kezdve teljes Nyugat-Európán végiggurulva jutott el el?ször a teljesen köd lepte nyugati-, majd a kontinens legdélebbi pontjáig, Gibraltárig. Innen pedig, mintegy levezetésképpen, már csak haza kellett gurulnia az svájci, osztrák és olasz hegyeket érintve Budapestre…
Ottó nem csak élményekkel gazdagodott európai körútja során, de megannyi új, hasonsz?r? fanatikus túrázó barátra is szert tett.
A lélegzetelállító tájak, gyönyör?séges nemzeti parkok és egyéb látnivalók mellett ismét kiderült, hogy egy ilyen utazás – még ha Ottóhoz hasonlóan magányosan is vágjunk neki – rengeteg hasonló gondolkodású utazóval hozza össze az embert. Talán a legérdekesebb egyén, akivel Ottót összehozta a sors, Irish Murph volt. Murph 20 évesen hagyta el szül?hazáját, Írországot, de az amerikai szerencsepróbálásba majdnem belehalt: akkor határozta el, hogy világkörüli motoros túrára indul (www.wherethehellismurph.com), amikor az orvosok alkoholizmusából adódó rákot diagnosztizáltak nála. Ennek idestova 13 éve, de Murph még mindig úton van, indulása óta egy kortyot sem ivott, oldalkocsissá átalakított BMW-jével Ottó a sarkkörnél futott össze… Micsoda helyek, micsoda emberek, micsoda sztorik – Murph kalandjaiba is érdemes bepillantani a fenti linken!
A hazaérkezés pillanata: „Tegnap este, 35 nap, 21 ország és 16 200 km tekerés után a Tigris megérkezett Közép-Európa egyik legszebb f?városába, Budapestre! Hazaértünk!” – adott hangot Ottó lelkesedésének egyik utolsó bejegyzésében.
De aki azt hiszi, hogy Ottó kilométeréhségére gyógyír volt az Európai Triumph Tiger Kaland, az nagyot téved! Szinte még haza sem ért, de már a legújabb kalandokon töri a fejét. Akit érdekelne, hogy mire készül jelenleg, annak ajánljuk figyelmébe az utazó saját oldalát (www.facebook.com/ottomoto.hu), ahol semmir?l sem fogunk lemaradni!
Még egyszer gratulálunk az elszántságodhoz, Ottó, reméljük, minél több hasonló élményben lesz részed a jöv?ben, amelyeket ismét megosztasz majd velünk is!
Legutóbbi hozzászólások