A tárcsa fékek vizsgálata
Amennyiben úgy érezzük, hogy motorkerékpárunk fékszerkezete kellõ hatásfokkal
mûködik, úgy elég egy alapos átvizsgálás.
Ez abból áll, hogy leellenõrizzük a fékolaj tartályokban a fékolaj szintjét,
ha szükséges, töltsük fel a jelölésig. Ellenõrizzük a csõcsatlakozások tömítettségét,
a fékcsövek sértetlenségét. Meg kell nézni, hogy a fõfékhengerek (az elsõ a
kormányon, a hátsó a lábfékkar csatlakozásánál) porvédõ gumija alatt nincs-e
olajszivárgás.
Meg kell vizsgálni a fékbetétek állapotát is. Az acéllapra felragasztott súrlódó
betét vastagsága erõsen befolyásolja a fékhatást. Amennyiben a súrlódó betét
vastagsága 3 mm alá esik, úgy feltétlen be kell szereznünk egy garnitúra fékbetétet.
Ha egy mód van rá, az eredeti, gyári betéteket szerezzük be!
Megfelelõ szerelési rutin nélkül ne fogj hozzá a fékjavításhoz, bízd inkább
szakemberre!
Ellenõrizni kell még a féktárcsák vastagságát is. A minimális tárcsavastagság
rajta van a féktárcsán. Mérni csak mikrométerrel lehet, mert a tárcsa külsõ
pereme 1-2 mm-es sávba nem kopik. Ezért tolómérõ nem használható, mert csak
az eredeti vastagságot tudjuk mérni.
Legutóbbi hozzászólások