A mai futóm?-tervez?k egyre inkább azzal a problémával állnak szemben, hogy motorjaik a nagyon sportos futóm?nek és az egyre szélesed? els? gumiknak köszönhet?en, a motor els? kereke egyre inkább hajlamos lesz a szitálásra vagy csapkodásra.
A motorosok nagy része találkozhatott már ezzel a kellemetlen jelenséggel. Ez azt jelenti, hogy ilyenkor a kormányrendszer, tehát a villa, az els? kerék és a kormány a kormány tengelyén elkezd teljesen kilengni oldalirányba. Ez egyszer vagy többször is el?jöhet, a jelenség saját magát generálja, ami másodpercenként akár tízszer is megismétl?dhet! Aki ezt megtapasztalta, az tudja, hogy ez nemcsak hogy kellemetlen élmény, hanem nagyon veszélyes is, aminek könnyen bukás lehet a vége. Az esetek nagyon nagy hányadában kanyarból való er?s kigyorsításkor illetve egykerekezéskor fordulhat el?. Ebben az esetben megváltozik a motor geometriája, a súlypont hátra tolódik, elkönnyül a motor eleje, és ilyenkor elkezd csapkodni vagy szitálni.
A legjobb mód a probléma megoldására egy nagy teljesítmény? kormánygátló felszerelése, amivel könnyel orvosolni lehet a jelenséget. Kormánygátló nélkül a legjobb, amit tehetünk, ha szitálni kezd a motor, hogy er?sen megfogjuk a kormányt vagy megváltoztatjuk a sebességet. A kormánygátló helyes elhelyezése nagy jelent?séggel bír, hogy legjobb hatásfokkal és hiba nélkül m?ködjön.
Következ? két módja van a gátló felszerelésének:
1. A kormány illetve a tank felett keresztben elhelyezve, vagy mint a képen, hogy ne zavarjon a m?szerfalnál.
2. A motor hossztengelyével párhuzamosan a vázra rögzítve.
Ezután már nem lehet gond a célegyenes ráfordító kanyarban!
A fent bemutatott kormánygátlók a Showa gyárból kerültek ki, a Daytona neves japán alkatrész forgalmazó cég megbízásából. Ezek megvásárolhatóak a Trix-M Kft-nél, 75.000 Ft-os áron, bilincsekkel! Showa min?ség nagyon kedvez? áron!
Trix-M Kft.
+36 1 297 3328
info@trix.hu
Legutóbbi hozzászólások