A bels? héj (más néven az ütésálló réteg vagy bels? borítás) a következ?képpen nyeli el az ütésenergiát: a borítás belsejében lév? gömböcskék összeprésel?dnek, darabonként törnek össze, így képesek kitolni az ütközés idejét. Ezen mecha- nizmus nagyon hasonló a karosszéria elemeinek töréséhez az autóbalesetekben.
Ezért nagyon fontos tisztában lenni azzal, hogy a bukó egy keményebb vagy lágyabb bels? borítással van-e felszerelve, mert a bels? héj rendeltetése szoros összefüggésben áll a küls? héj keménységével-lágyságával, illetve felépítésével. A borítás szerepe, hogy elnyelje a küls? héj fel?l érkez? behatást. Mivel a sisakok általában nem tökéletesen kerekek, így a héj ütköz?felülete a sisakok formája szerint különböz? lehet. Emellett az ütközési energia iránya is változik, miközben áthalad a bukó különböz? rétegein. Hála az Arai szuperrostból álló küls? héjnak, a bels? ütésálló réteg nagyjából 24 és 50 gramm/liter között mozog, ami jóval puhább a más gyártók által forgalmazott sisakokénál.
Ütközési id?
|
|
Azonos bels?, eltér? küls? héj Az er?s és kicsúcsosodó héj nagyobb felületen teríti szét a beérkez? ütési energiát. A kevésbé ellenálló és laposabb héj részleges roncsolódás árán nyeli el az ütést, ám ha az ütés nagyobb, mint amit az anyag elbír, a fennmaradó ütési energiát nem fogja meg semmi. Azonos külsó, eltér? bels? héj A vékony és kemény bels? héj kisebb felületen fogja az ütési energiát. A szélesebb, puha ágyazás nagyobb felületet szavatol, ezért ütközéskor a roncsolódási id? is hosszabb, így az ütközési zónán átér?, emberi fejre ható energia kisebb.
|
Meg kell jegyeznünk, hogy az ütéselnyel? felület (ahol a bels? gömböcskék találhatóak) más-más esetben különböz?képpen viselkedhetnek, még akkor is, ha az ütésenergia azonos nagyságú. Attól is függ, hogy az ütés melyik irányból éri a sisakot: a frontális behatást egy relatíve kicsi és vékony felület vezeti le, míg az oldalütést egy sokkal nagyobb és szélesebb felület képes kezelni. Ha a borítás s?r?sége azonos volna mindenhol, akkor nem biztos, hogy ugyanaz a lágyság elegend? védelmet biztosítana elöl, mint az oldalsó részeken. Viszont egy kemény réteg oldalt nem lehetne olyan kényelmes, mint amilyen a puhább. A megoldás az Arai különleges Triple-Density (háromszoros-s?r?ség) elnevezés? bels? kiképzése. Több mint húsz év alatt az Arai már rengeteg különböz? ütésálló réteget gyártott eltér? s?r?séggel. Ezen szisztéma szerint a homlokrésznél a borítás s?r?sége nagyobb mint az oldalsó, a hátsó és a fejtet? fel?l.
Legutóbbi hozzászólások