(A) ScLc (Super Complex Laminate Construction)
Két rétegnyi ugynevezett szuperrost, és közte egy réteg speciális rost. A középs? réteg nagyon különleges anyagból van, egy vegyi rostanyag, amely exkluzív Arai fejlesztés. Ezen anyag amellett, hogy nagyon er?s, elképeszt?en könny? is. Az élenjáró ScLc szerkezetet leginkább az RX-7 és a GP-5 modellekben találhatjuk.
(B) cLc (Complex Laminate Construction)
Szintén két rétegnyi ún. szuperrost, és közte egy réteg összetett (kompozit) rost. Ez az anyag ugyanúgy er?s és könny?, ezen kívül sokkal alkalmasabb a tömeges gyártásra. Ezen eljárással készül többek között a Signet/GT, a Maverick, a Quantum/F, az MX/VX és az SZ Ram model. A cLc rendszer hivatott a régi SLC-t (Super Laminate Complex) helyettesíteni.
A héjszerkezet anyagai
|
|
Üvegszál: Nagy általános er?sség?, megbízható, tartós, de nehéz anyag. Fajlagos s?r?sége 2,4 körüli. Kevlár: Könny? anyag (1,4-es s?r?ség), ugyanakkor az acélnál is er?sebb. A nyomásnak azonban nem túlzottan áll ellen, ezért önmagában nem lehet használni a héj gyártásakor. Karbonrost: 1,8-as s?r?sége mellett megfelel? er?sség?, ha jól beágyazódott, az er?s ütési energiákat azonban nem képes megfelel?en elnyelni, viszonylag törékeny. Szuperrost: az ?rkutatásban és a hadiiparban használt spaciális rostanyag, 2,4-es, az üvegszáléval nagyjából megegyez? s?r?séggel, ám annál sokkal jobb tágulási és kompressziós értékekkel. Az Arai ezt az anyagot és továbbfejlesztett variánsait használja legnagyobb mértékben a héjak gyártásakor.
|
(C) FCL (Fibre Complex Laminate)
Két réteg szuperrost között egy réteg összetett anyag. Ez egy új konstrukció, amely a régi SFL(super fibre laminate) örököse. SFL technikával készültek egyes SZ és MX modellek.
(D) Az alap üvegszál
Egy réteg szuperrost. Ez az alap arai héj, ezért is hívják ‘Alap Üvegszálnak’ habár valójában az anyaga szuperrost.
(E) Az új szabadalom: az SNC® konstrukció
Az SNC (Structural Net Composite) az Arai legújabb és legkedveltebb héjösszetétele. Egy hálóval meger?sített szerkezet? anyagot építenek az Arai exkuzív ScLc rétegei közé. A különösen fejlett kötések mereven illesztik egymáshoz a rétegeket hogy ezzel is fokozzák a héj integritását, és ütésállóságát. Az SNC technikának köszönhet?, hogy a héj tetején kevesebb lett a súly, így az egész bukó súlya mintegy 3 unciával (1 uncia – 28,35 gramm) csökkent. Jó példa erre az RX-7 Corsair modellt összehasonlítani a régi RX-7 modellel. Emellett csökken a központi súly, ami jobb egyensúlyi helyzetet teremt, és kevésbé fárasztó a viselése.
Legutóbbi hozzászólások