A német BikeFire egy újfajta lítiumos akku-technológiát fejlesztett ki nekünk, motorosoknak. A régimódi „ólmos-savas”, vagyis a nikkel-kadmiumos (NiCD)-, de még a kicsit fejlettebb nikkel-metál-hidrides (NiMH) akkukat is minden elképzelhet? területen verik a BF-akkumulátorai.
A BF eredend?en a gyorsasági motorkerékpár versenysportba szánta az általa kifejlesztett apró, nagyteljesítmény? akkumulátorokat, de egyre több helyen, például a krossz-, szupermotó-, és endúró sportban világszinten, a német túraautó bajnokságban (DTM), a vitorlázórepülésben és a gokart pályákon is egyre népszer?bbek a BF-akkui, s?t ma már tengeri versenyvitorlásokon és világhír? stuntriderek, supersport vb-versenyz?k motorjában is megtaláljuk ?ket.
És ez nem is csoda, hiszen valóban elképeszt? el?nyökkel bírnak a BikeFire termékei egy hagyományos „savas”, de akár egy gondozásmentes „zselés” akksival szemben is. Míg egy átlagos ólom-akku b?ven 6-7 kilós is tud lenni, addig a BF-akkuk közül még a legnagyobb és legnehezebb, a 6900 milliamperes BF 7000-es tömege sem éri el az 1300 grammot (!), méretét tekintve pedig majdnem belefér egy 10 cm oldalú kockába. Egyrészr?l.
BF 3000: 2300mA, 70-120A indítóáram, 219 eurós ár, beépített töltésvezérl?, karbon borítás.
Másrészr?l, míg egy hagyományos akkumulátor – még ha télen és nyáron egyaránt nagyon vigyázunk rá – akár két szezon alatt is teljesen elhasználódhat motorunkban, addig a BikeFire minimum öt éves élettartamot ad meg úgy, hogy még a töltési id?k is felettébb érdekesen alakulnak: egy teljesen lemerült (!) BF-akkumulátor már csupán 15 perc töltéssel 80%-os állapotba hozható, és a teljes feltöltéshez sem kell több soha 45-60 percnél. A gyártó szerint több mint 1100 feltöltési ciklus az élettartamuk.
Bírják az extrém h?mérsékleteket (használható -30 és +60; tárolható -50 és +60 Celsius fok között!), nem lesz bajuk még akkor sem, ha teljesen lemerülnének, illetve felépítésüknek köszönhet?en bármilyen pozícióban rögzíthet?ek, és minimum (!) 12 hónapig képesek használat nélkül teljesen feltöltött állapotban elállni. Nem csoda, ha az ólmos-savasokon kifejl?dött akkus viszonyítási rendszerünkbe igen nehezen illeszthet?ek bele a fenti információk, pedig a modern lítium-polimer akksik, akármennyire is hihetetlen, de bizony, ennyire jók. (Illetve a régi ólmosak ennyire nem jók… – szerk.)
A BikeFire akkumulátor teljes egészében német termék, 100%-osan igaz rá a Made in Germany. Minden egyes darabot hosszas mérések árán egymáshoz összeválogatott alkatrészekb?l, kézzel szerelnek össze a legmagasabb min?ségi elvárásoknak megfelel?en, az akkuk igazi karbonból készül? háza már csak a hab a csúcstechnológiás tortán.
BikeFire akkumulátorok: minimális méret, pillekönny? tömeg, extrém teljesítmény, megbízhatóság.
Mindez természetesen pénzbe kerül, sajnos nem is kevésbe. Három méretben és teljesítménnyel készülnek BF-akksik, az átlagosnak mondható középs? méret 4600 mA-es és 350 euróba, azaz majdnem százezer forintba kerül, ez pedig bizony négy-ötszöröse annak, amennyibe egy hasonló teljesítmény?, de rosszabb hatásfokú, nehezebb, rövidebb élettartamú, nagyobb, kényesebb (stb.) ólmos-savas kerülne. De hiába, a csúcstechnológiák árát mindig is elkérték, de akinek valóban szüksége van a BikeFire akkumulátorok által kínált temérdek plusszra (vagyis bizonyos tekintetben épp’ hogy mínuszra), azoknak nyilván bármilyen pénzt meg fog érni.
A pontos adatokért és árakért keressétek fel a BF-Akku weboldalát, vagy érdekl?djetek a magyar import?rnél, az X-Bike-nál a lenti elérhet?ségeken!
|
|
|
Legutóbbi hozzászólások