A legtöbb gyár már ráébredt, hogy a portfólióban olyan terméket is érdemes kínálni ami eladható Indiában és később más ázsiai országokban is. A Triumph, KTM, Piaggio és a BMW is azok közé tartozik akik teljes joggal szeretnék kihasználni a szinte kielégíthetetlen piacot.
A termék általában mindig ugyan arra a sémára épül, fogj egy sikeres motort és csinálj belőle egy olcsóbb verziót, amit nagy számban értékesíthető. Most is valami hasonló történt papíron, a kiszemelt alany a BMW S1000R modellje. A BMW gyártott már kis köbcentis modellt közvetlenül a háború után, az R24 250 cm3-es erőforrással rendelkezett és rövid időszakot élt meg.
Amikor elhoztam a BMW-től a tesztmotort az első benyomásom azonnal megváltozott, a kis propeller származék nagyon jól néz ki. Egy extra sportos fényezéssel készült verziót kaptunk ( 15000 Ft. felárért választhatjuk ) aminek minden eleme igényes és jó alapanyagokból építkezik. Sehol egy hanyagul összeszerelt idom vagy egy kopogós műanyag ami esetleg zajt kelthetne.
Elinduláskor mindig csak ismerkedek a motorral, majd az elektronikai csomaggal ( feltéve ha van ), próbálgatom a féket és a futóművet. A G310R esetében azonnal beleszerettem az üléspozícióba, mintha a motor magától gurult volna miközben én játszottam a szokásos rutint. Megálltam egy piros lámpánál, a kanyarodó sávban állt egy autó aminek a diesel motorhangját simán elnyomta az alapjáraton szó szerint ketyegő kis egyhengeres. Nincs mit tenni az alapjárati zaj kicsit túl lett engedve de ez cseppet sem vette el a kedvemet. Csak az üléspozícióra és a motor tömegközéppontjára tudtam koncentrálni, érezhetően könnyedén fordult és mozgott minden manővernél a városban.
Pár kilométer múlva találtam egy benzinkutat, kicsit engedtem a keréknyomásból és irány kanyarodni. Elkezdtem forgatni erősebben és a zakatoló kis erőforrás hirtelen duruzsolni kezdett, igaz rázott kicsit de kit érdekelt mikor jött az első kanyar és úgy fordultam mintha egy kis köbcentis versenymotoron ülnék.
Innentől nem volt megállás, semmi nem érdeket csak a kanyarok és a motorozás, elfelejtettem a tesztet és egyébként mindent és mindenkit. A Brembo olcsóbb fékrendszere olyan tökéletesen adagolható, hogy ha nem tudnám ki gyártja máris az új Brembo konkurensnek kiáltanám ki a BYBRE által gyártott rendszert. A kormány az ülés és a tank hármasa ergonomikus mozgást tesz lehetővé, nincs az a kanyar amit minimális energia befektetéssel ne tudnánk tökéletesen megrajzolni.
A Börzsöny lábánál már teljesen a G310R hatása alá kerültem, olyan ez mint mikor egy Nascar pilótának valaki belecsiripeli a fülébe, hogy lóg a szárny a kocsi hátulján, mire Ő még jobban kezdi taposni a gázt. Eltelt már jó pár hónap de azóta is ha meglátok egy példányt az úton azonnal eszembe jut a zseniális súlyelosztás. Sok kezdő kér tőlünk tanácsot, hogy milyen motoron könnyű jól (itt fontos a jól )megtanulni motorozni? Nos a BMW G310R pont ilyen motor.
Olyan az erőforrás hangja alapjáraton mint egy 1.6 szívó dízelé, úgy ráz mint nagyanyám állólámpája, és olyan élményt nyújt amit az ember örökre magával visz.
A súlypont természetesen nem véletlen, a német gyártó 180 fokban elfordította a hengert és a kipufogót is hátrafelé vezették el. Ennek köszönhetően a súlypont kiemelkedő lett és a design is pozitívan alakult mivel a leömlő nem árválkodik az erőforrás előtt.
A BMW megjelenése annyira el lett találva, hogy az utcai fotózásnál nagyobb sikere volt mint egy nagymotornak. Az emberek nézegették, kérdezgettek és volt aki még rá is ült egy két fotó erejéig. Tény, hogy az arany UPS villa ( 41mm ) és a sportos színkombináció sokkal többet mutat az avatatlan szemeknek mint 310 köbcenti.
Az LCD kijelző modern hatást kelt és a kategóriának megfelelő információkat kapjuk. Fordulat, üzemanyagszint, sebesség, kilométeróra, fokozatkijelző és pontos idő ami azonnal leolvasható. A világítás elöl hagyományos hátul LED technológiát használ.
A rugózás a 70 kilogrammos tömegem alatt tökéletesen végezte a dolgát, a KYB első villa jól lett behangolva gyárilag a hátsón rugós tagon pedig állíthatunk de nekem nem volt rá szükségem. Külön kiemelném a hátsó lengőkart ami szemet gyönyörködtető darab ebben kategóriában.
A fékrendszer hibátlanul végzi a dolgát, alapfelszereltség az ABS. Szerencsére a sportos vezetést is jól tolerálja az elöl 300 mm-es, hátul pedig 240 mm-es tárcsákkal dolgozó rendszer.
A Michelin Pilot Street gumik egyszer sem csúsztak meg alattam, bármennyire is próbáltam őket nyüstölni. A 17” kerekek és a 110/70 első és 150/60-as hátsó méretek jól fordulnak és a rosszabb útszakaszokon is könnyen irányíthatóak.
Az ülésmagasság 785 mm-es de lehetőségünk 815 mm-es vagy 760 mm-es változat kiválasztására.
Az erőforrás 313 köbcentiméteres négyütemű, folyadékhűtéses verzió ami 34 lóerőt csavar le az aszfaltra. Azt is szépen nyugodtan és folyamatosan, a kicsit hangos váltó rövid áttételekkel rendelkezik, minek köszönhetően 110 km/h-ig könnyedén gyorsít a kis naked. Utána minden picit lelassul de meg lehet közelíteni a gyári értéket ami egy egyhengeres erőforrástól teljesen elegendő teljesítmény.
Mindent összevetve elképesztő pozitív csalódás volt a BMW G310R, hiába hangos az erőforrás és pezseg kicsit tőle a kezünk minden perc élmény vele és hatalmas segítség lehet annak aki meg szeretne tanulni jól fordulni és motorozni. Ennél a motornál minden adott technikailag, hogy fejlődni lehessen és olyan dolgokat tanulhasson meg egy kezdő amit rossz tömegközéppontú motorral sokkal nehezebb.
Legutóbbi hozzászólások