EST. 2002

Fékrendszerek – f?fékhenger és az Aerotec

A Beringer f?fékhenger nagyon kompakt és könny? – 270 gramm. Egyedi megoldásként ez a f?fékhenger használ csapágyazást a fékkar és a f?fékhenger kapcsolódásánál. A f?fékhengerhez három különböz? méret? fékkar kapható, a felhasználó marokméretét?l függ?en. A fékkar is különleges alumínium öntvényb?l készül, nem tud eltörni, nagyobb ütés hatására elhajlik. Mikrometrikusan szabályozható a fékkar távolsága a markolathoz képest

A csapágyas rögzítés el?nye a kicsi súrlódási er?, itt a tengelyek nem tengelyen keresztül fordulnak el, hanem csapágyon. Az így nyert er?fölény az adagolhatóságot illet?en versenytársakkal szemben (mérések alapján) 17%.

Megkülönböztetünk f?fékhengert a 4, illetve 6 dugattyús féknyergekhez.

Aerotec féknyereg

M?szaki megoldásai miatt a féknyergeken belül külön kategóriát képvisel a Beringer Aerotec féknyereg. A kínálatban szerepel a hatdugattyús és a radiális 4 dugattyús változat.

A 6 dugattyús Aerotec féknyereg a legújabb szupermotókra kapható és a tervek szerint a már meglév? 6 dugattyúst fogja id?vel leváltani.

A 4 dugattyús Aerotec radiális féknyereg a radiális rögzítési pontokkal rendelkez? villákra készültek.

Mit?l más ez, kérdezzük joggal?

A patentírozott „Aerotec” módszer a fékbetétek rögzítési pontjaira és módjaira vonatkozik. Ezek az ipari krómmal kezelt fékbetét vezet?k a féknyereg semleges zónájában helyezkednek el, ahol nincs deformáció. Így a hiszterézis szinte nem létezik, a fékbetétek arányosan kopnak. Nem történik meg, hogy a fékbetét egyik része (hátsó) hamarabb elkopik. Ez nagyon fontos különösen az endurance versenyeken használatos motorok esetében.

Az arányos kopás miatt jobb a fék kezelhet?sége, a fékbetét arányosan és ugyanakkor „harap” a féktárcsába. Ugyan ez okok miatt a „féker? érzékelése” határozott és a fékbetétek kopásával sem módosul.

A versenytársak féknyergeivel összehasonlítva a Beringer Aerotec féknyereg már 16,5 bar nyomás hatására azt tudja, mint a versenytársak csak 20 bar nyomóer? esetében és akkor még nem vesszük figyelembe a fékbetétek kopását, a hiszterézis hatását a fékezés el?tt és után.

Ezek a tulajdonságok miatt az endurance világbajnokság superbike illetve superproduction kategóriájában szerepl?k több mint fele a Beringer Aerotec verseny rendszereket. Ezek specifikusak, mert a féknyeregben lév? dugattyúk titánötvözetb?l készültek, ezek egy mágnesmaggal vannak ellátva, így a kerékcsere esetén a fékbetétek nem mozdulnak el.

NFL

Kérdéseiteket várjuk az nfl@motorinfo.hu címre.

ugrás fel