EST. 2002

Hogyan tároljuk télen a motorunkat?

Elmúlt az ?sz és beköszönt a tél. A motorosok nagy része lerakni kényszerül motorját. Összeszedtünk pár fontos gondolatot, ami segíthet a minél jobb téli tárolás kivitelezésében.

1.

Tankoljuk tele a motort ezzel is védve a tank belsejét a páralecsapodástól és az esetleges korroziótól!

2.

Ellen?rizzük a keréknyomást és ha lehet?ségünk engedi, helyezzük emel?re a motort, a folyadékok jobb eloszlása miatt.

3.

Ha tehetjük, friss motorolajjal tegyük el a motort. A használt olaj veszít a nedvszívó képességéb?l, így érdemes lecserélni. 

4.

Tisztítsuk meg, majd kezeljük a megszokott módon a láncot. A lánc típusától függ?en válasszunk ken?anyagot. (A nyáron használt láncspray teljesen megfelel?).

5.

Használjunk kipufogó-dugót vagy bármilyen rongyot a kipufogó betömésére. Ezzel is védjük annak belsejét a páralecsapódástól.

10/10

6. 

Kétévente cseréljünk fékfolyadékot. A fékfolyadék id?vel egyre nagyobb arányban képes magába szívni a vizet, így hatásfoka romlik. Ráadásul a télies, párás id?ben a rossz min?ség? fékfolyadéknak módja van korróziót el?idézni a fékrendszer alkotóelemeiben. Így például a f?fékhengerben. Egy ilyen folyamatnak ‘köszönhet?en’ amellett, hogy drasztikusan romlik a fék hatékonysága, id?vel számolnunk kell a f?fékhenger dugattyújának esetleges cseréjével, ami nem kis költség.

Fontos, hogy csak ellen?rzött min?ségü fékfolyadékot használjunk, mert sajnos egy rosszabb min?ségü folyadék cseréjével nem biztos, hogy sikerül elkerülni a problémát.

‘A Glykol egy olyan anyag, ami a leveg? páratartalmából vizet von ki és elraktározza azt. A Glykol alapú fékfolyadékok víztartalma 3 év után várhatóan eléri a 12% -ot amit?l drasztikusan csökken a forráspontjuk és ezután már bármikor g?zbuborékok képz?dhetnek a fékrendszeren belül. Ez a jelenség vezet a szivacsos, bees? fékhez, ami rendkívül veszélyes lehet egy kiélezett helyzetben, és akár méterekkel hosszabb fékutat is erdményezhet. A járm?gyártók ezért, legalább 2 évente kötelez? feladatként el?írják a fékfolyadékok cseréjét a kezelési utasításaikban.’

7.

Vegyük ki az akkumulátort a motorból és tegyük száraz, meleg helyre. Vagy helyezzük csepptölt?re.

8. 

Egyéb folyadékok cseréje. A fékfolyadékon kivül több olyan ken?anyag is található motorunkban, aminek cseréje kétévente esedékes. Ilyen a teleszkópban található olaj, aminek cseréje a megfelel? m?ködés szempontjából is fontos, de az anyagmegóvás miatt is érdemes id?ben – és ha lehet a téli hidegek el?tt – cserélni. Ne felejtsük el ellenörizni a h?t?folyadékot (motortípus-függ? ).

9.

Eljutottunk a leponyvázásig. Itt is nagy körültekintéssel járjunk el. Amennyiben f?tetlen, nedves, de fedett helyen tartjuk motorunkat nem kültéri ponyvával takarjuk. A víznek ellenálló anyagok alatt gyakran és könnyen keletkezik pára, amely folyamatosan motorunk anyagösszetételét fogja támadni. Érdemes egy nagy pokróccal vagy olyan speciális beltéri ponyvával takarni a motort, aminek van nedvszivóképessége, ugyanakkor szell?zik is.

A téli tárolás melett érdemes azt is beütemezni, hogy ebben a csendes id?szakban a szervizeknek több szabadidejük van, így valószin?leg különböz? akciók keretében jóval jobb kondíciók mellett csináltathatjuk meg az esedékes karbantartásokat.

Emel?t a Dangerbike-nál a Motorázisnál és H-P Motornál is kaptok.

Kipufogó dugót és beltéri ponyvát szintén találtok a Motorázisnál ( A ponyva 5.500 forint, a dugó pedig 1.200 forint körüli összeg )

Fékfolyadéknál az EBC termékét ajánljuk : EBC BF004 ( 1.350 Ft).

Ezek természetesen csak ajánlások, érdemes körbenézni, de mindig tartsátok szem el?tt a megfelel? min?séget.

Végül pedig két fotóval bucsúzunk az idei hosszú és kellemes ?szt?l, amit legutolsó túránkon készített barátunk, Berkes Dávid a Börzsöny gyönyör? dombjairól.

Börzsöny

Börzsöny  

ugrás fel