A gyártó sok értékes módosítást hajtott végre a motoron ami elősegíti a hosszú távú motorozást és növeli a megbízhatóságot. A megjelenése is egyedi, csak trikolor festéssel érhető el a modell ami az 1988-ban bemutatott XRV650 30. évfordulóján született.
A külső változtatások mind egy professzionális kalandmotor felépítését segítik elő: bukócső, szélesebb ülés, nagyobb haspáncél, DCT váltó, hátsó csomagtartó, új kipufogó, nagyobb rugó út, megnövelt tank kapacitás, Throttle by Wire rendszer, új kilométeróra, fűthető markolat, lítium-ion akku
A hasmagasság a változtatásoknak köszönhetően 270 mm-re növekedett. Az ülésmagasság állítható ami a hosszú utazásoknál komoly előnyt jelenthet, a 900 és 920 mm-es magasság 30 mm-rel magasabb az alap modellnél.
A 2018-as verzió egyik legnagyobb újdonsága a Throttle by Wire rendszer, amely elektronikus fojtószelep állítással teszi lehetővé három üzemmód választását a motor teljesítményének szabályozására. Az automata üzemmódban választhatjuk a D és S módot , a D az optimális vezetést segíti elő míg az S a sportos tulajdonságokat helyezi előtérbe. Az S módban további három verzió közül választhatunk a váltáshoz.
A lítium-ion akkumulátornak köszönhetően 2 kg csökkent a motor tömege. Az új műszerfalon könnyen követhetjük a szokásos információkon kívül az elektronikai beállításokat is. Elöl 21, hátul 18 colos kerekek találhatóak amiken közútra és terepre is alkalmas abroncsokat találunk de még nem tubeless rendszerrel. Az UPS Showa és a radiális fékek továbbra is megbízhatóan teszik dolgukat ahogy LED technológiával készült fényszórók is. A tank kapacitás ( 24,2 liter ) növelésével és a DTC váltóval 4,58 literes átlagfogyasztás is elérhető ami több mint 500 km-es hatótávolságot jelent.
Összességében a Honda hasznos fejlesztéseket hajtott végre a modellen ami valóban alkalmas arra, hogy valaki szabadon bármilyen terepen hosszú távokat tegyen meg.
Legutóbbi hozzászólások