EST. 2002

Interjú Stefan Piererrel

Egy olasz lap érdekes interjút közölt a KTM igazgatójával aminek most egy összevont kivonatát olvashatjátok.

Az igazgató szerint nem a Tesla példája a követendő ahol a fejlesztési költségek túl magasak. Véleménye szerint az elektromos technológia első körben a robogók és a kerékpárok között fog igazán komoly sikereket elérni.

Az osztrák gyárnál 10 évvel ezelőtt kezdődött a folyamat, a hegyi kerékpárok piaca egyre nőt és az off-road motorok is alkalmasnak tűntek az átállásra. Évekig tartó fejlesztésre és 20 millió euróra volt szükség az első eredményekhez.

 Copyright KTM image: Romero S./Platzer Philip, Mitterbauer H.

Néhány országban 2040 után már nem lehet majd benzinüzemű motorokat forgalomba helyezni. Azonban arról még senkinek sincs tapasztalata, hogy az új technológiáknál milyen anyagokat használjanak. Balesetnél egy égő elektromos járműnek borzalmas hatásai lehetnek a környezetére.

A városi mobilitásban a robogók és a motorkerékpárok jelentik a legjobb megoldást. Bizonyos tartományokban már ( 250/400W-tól 1500W-ig ) sikeres fejlesztések állnak a gyár mögött.

Az elkövetkezendő 10 évben várhatóan a könnyű motorkerékpárok 50% elektromos lesz. Azonban az átmeneti időszakban továbbra is támogatni kell a benzinüzemű motorok gyártását azért, hogy a szükséges pénzeszközök rendelkezésre álljanak a fejlesztéshez.

Fotó: KTM

ugrás fel