Gyönyör? napra ébredtünk.Az id?járás kegyes volt hozzánk, szikrázó napsütés és már 7:00 kor 15 fokos igazi meleg várt minket. A találkozót a Yamaha World szalonjához szerveztük, ide jöhetett mindenki akit érdekelt a bemelegít? túra. Lépcs?zetesen érkeztünk a kiinduló pontra, én már 8-kor odaértem, aztán jöttek sorban a többiek, Levin, Gega, Balázs69, SZP, majd a legtávolabbról, Mosonmagyaróvárról 10 el?tt néhány perccel futott be Laller. A sor négyesek táborát Fóka és Jana képviselte egy 1000-es Fazerrel valamint egy gyönyör? kék 1.4GSX-el. – Aki akart indulás el?tt még tudott egy kicsit a motorjával foglalatoskodni, mert a World nyílt hétvégéjén a szervíz is teljes fordulatszámon üzemelt. Túlestünk az el?írásos lánc-zsírozáson, Gega és Jómagam, Sztédzs3 még megkértük az MT-k legnagyobb hazai tudorát, Kozmaxot – a World egyik szerel?jét, hogy egy picit tekerjen a futóm?vön elöl is hátul is mert sodrósabb kanyarban még hintázik egy kicsit a gép.
Ahogyan azt terveztük 10-kor szinte menetrend szerint tudtunk indulni. Nem volt egyszer? átverekedni magunkat a városon, de harminc perccel az indulás után már a 2A-n hasítottunk Rétság irányába. Elkocogtunk Vácig, majd a frissen aszfaltozott , néhány szuper ívvel és kanyarral megt?zdelt úton felhúztunk Parasapusztáig. Átlendültünk a határon majd tankoltunk egyet, hogy ezzel már ne is kelljen kés?bb foglalkozni. Ez úgy 11 körül volt és a h?mérséklet szerintem legalább 23 fok lehetett az aszfalt felett megjelent a megfelel? h?mérséklet legbiztosabb jele, a ‘délibáb’. – Ezután következett a túra érdemi része. Megindultunk Zólyom irányába felfelé a 66-os úton (road sixty six), de 15 km- múlva vettünk egy balost Demandice felé. Már itt is szépen kanyarog az út, ahogy kell. Demandicét 10 percen belül elértük és elkanyarodtunk jobbra az 564-esen Léva felé.Újabb rövid, 12 km-es szakasz következett egészen Cankov-ig (Csánk), ahol rátértünk jobbra egy sárgával jelzett útra Zsemberovce irányába. Az út tekereg hegynek fel, hegynek le, virágzó mandulafák között kis falvakon keresztül, ahol kisebb népünnepélynek számított az MT-s roham.
A gyakorlatilag néptelen út egyre rafináltabb kanyarkombinációkkal fogadott bennünket , néhol a bukkanó tetejére felérve derült ki, hogy az út hirtelen elfordul balra vagy jobbra és utána rögvest tekeredik az ellenkez? irányba újra. Ilyenkor jön jól az MT hihetetlenül jó féke és feszes váza. Egy villámgyors fék, közben egyet vissza, majd gázzal rátenni az ívre és a gép mint a g?zös beleragad az ívbe és tolja magát el?re. Aztán jön a következ? kanyar, átterhelés majd lendületb?l bele és a csúcsponttól rátekerni a gázt, fantasztikus! Csak arra kellett vigyázni, hogy a képzeletbeli felez?t ne lépjük át mert néhol el?bukkant egy meglepett szlovák autó szemb?l.
Igy értük el az 51-es utat, amire ráfordultunk és elgurultunk Disznósig. Ez a kb 5 km arra volt jó, higy lerázzuk magunkat és frissen-üdén forduljunk rá az 524-es útra Selmecbányát megcélozva. Egy-két kis falu következik, majd bevágódunk az erd?be. Kanyar hátán kanyar, nincs 200 m egyenes szakasz. Majd a kicsit poros erdei útról megindulunk felfelé és olyan motoros kánaán következik amit?l szem nem marad szárazon. Kanyar, ív, majd hajt? vissza, aztán felfelé, bukkanó és hosszú elnyújtott ív lefelé, de csak azért, hogy hirtelen megtörjön és forduljon egy 90 fokosat felfelé újra. Ha az MT tervez?je fejében a motor rajzasztalra kerülésekor valamiféle útvonal is megjelent, akkor az ilyen volt, az biztos!
4-esben dübörgünk felfelé majd elindul egy szép állandó ív? jobbos. Hiszem én! A motor ledöntve és közben, hogy az ív ne változzon nem a fékkel hanem a motorfékkel kell korrigálni, azaz egyet vissza és döntés még jobban lefelé. A gyári Z4-es Metzelerek egy nyikkanás nélkül követik az új ívet és mintha zsinóron húzna valaki, fordul a gép. Aztán nyílik a kanyar és én rátekerem a gázt csak azért, hogy beleromboljak a következ? kombinációba. Frenetikus élmény! Nem sok módom van a tükröt nézegetni de most belepillantok egy másodpercre, a csapat széthúzódott mögöttem Gega és SZP dübörög, az arcukat nem látom, de tudom, hogy ?k is azt érzik amit én. Ez az MT hazája, ide tervezték. 25 km ebb?l az álomból, míg elérjük Selmecbányát. Lehúzódunk egy kis parkolóba, hogy bevárjuk a többieket. Ahogy megállunk mindenki tépi le a sisakot és mosolyog, rögtön mesélne, mesélne!
Bevárunk mindenkit és tartunk egy rövid pihen?t. Fényképezünk néhányat, élvezzük a napot. Aztán begurulunk Selmecbányára. A nap meglepetése. Gyönyör? kis városka, mint egy skanzen. Pici macskaköves utcák, Krúdy-féle hangulattal. Mindenkinek csak javasolni tudom, menjen ide el, és nézze meg, szerintem nagyon szép. – Átballagunk a városon és elindulunk tovább az 525-ösön Zólyom felé. A kánaán folytatódik, de most nem rövid csiki-csuki kanyarokkal hanem hosszú ívesekkel, mintha eddig lett volna a lassú rész most meg a tempós. Megyünk is mint a t?zoltó, néhol szépen ahogy kell rendesen ledöntve a bringát és közben stabilan tartva a gázt. Villámgyorsan esszük meg a maradék távolságot Zólyomig. Itt rátérünk a kezdeti utunkra a 66-osra, de most lefelé, délnek. Ez már igazi piros út, nagyobb, de azért kezelhet?bb forgalommal. Szépen húzzuk is 120-150 között egészen a határig, az elnyújtott hosszú ívek kívánják a gyorsabb ritmust. A falvakba érve visszavesszük a tempót , átgurulunk rajtuk majd megint nekiindulunk. Fél kett?kor érünk vissza a határra, ahol a már ismert benzinkútnál benyát vételezünk és átlépünk kies hazánkba. Innen már ismert a dolog, csak visszafelé.
Legurulunk Vácig, nézzük ahogy el?ttünk egy igazi versenygyökér – gyúrósgatyában visszafordul Pest felé majd felszedi az R1 elejét és egykerekezve rongyol az autósor után. Király! Az ilyenek miatt alakult ki a motorosokkal szemben az el?ítélet. Megértem. Háromkor gurulunk be a kiindulási helyszínre, ahol hirtelen leáll az élet, nyílt nap ide vagy oda, de az MT-k megjelenése még itt is esemény ! Köszönöm mindenkinek aki eljött a túrára és remélem máskor is jönnek, hogy hasonló élmények érjék! ?k már egy picivel jobban tudják, ahogyan én is, hogy mi is az a hamisítatlan MT fíling! Legyen velünk az er? továbbra is! Köszi Kozmax a motorok babrálását soron kívül , és az útvonaljavaslatot. Szuper volt! Ja és Tomato! Velünk voltál te is, a te térképedet használtuk amit lenyúltam rólad a minap 🙂
Legutóbbi hozzászólások