EST. 2002

M?ködésben a BMW DDC rendszere

2011-ben a BMW bemutatta a DDC-rendszert, mely egy dinamikus csillapítás-szabályozás, új, elektronikus vezérléssel, félig aktív felfüggesztéssel. A rendszer felváltja a már jól ismert ESAII-es rendszert, hozzátéve olyan részeket, amelyek – a rugók segítségével – javítják a motor viselkedését a motoros és az út között.

A rendszerr?l már írtunk, de most a BMW kiadott egy magyarázó videót, ami felér ezer szóval. Lényegében részletesen elmagyarázza, hogyan m?ködik az új fejlesztés. A DDC tulajdonképpen a legideálisabb összhangott keresi az alá rendelt vezerl?k között, segítve ezzel a motorost (ECU, ABS). Számos érzékel? figyeli a vezet? és az út feltételeit és küld adatokat a DDC-vezérl?nek, attól függ?en, hogy milyen informácóval rendelkezik az adott pillanatban, keményíti vagy lágyítja a futóm?vet, vagyis jelen esetben a Telelevert és a Paralevert.

Akcióban

Tehát ha vészfékezünk, akkor az els? futóm? keménységével válaszol, és természetesen stabilizáló fékezésre is képes. Vagyis a legideálisabb féker?t társítja a legjobb futóm?-beállításokkal. Emelett figyelemmel kíséri a futóm? mozgását és a motor d?lésszögét. A BMW ismét el?relépett a motoros biztonság területén, és remélhet?leg hamarosan mi is találkozhatunk az új vezérléssel, melynek a hazai utakon biztosan sok számolnivalója lesz. Egyel?re mint kiegészít? található meg a termékpallettán, de a gyár szélesíti a modellek körét, melyben alapfelszereltség lesz. 2012-ben a GT-ben lesz megtalálható.

ugrás fel