EST. 2002

Tarolt a 24 órás versenyen a Kawasaki

Drámai események sorozatát követve de végül dupláztak a zöldek, az SRC Kawasaki hármasa megnyerte a világbajnokságot ( Erwan Nigon, David Checa és Jeremy Guarnoni ) a Kawasaki France csapattal.

Magán a versenyen három csapat játszott fő szerepet, a Kawasaki Racing Team, a Yamaha Factory Racing és a Red Bull Honda. Az alakulatok ereje szinte teljesen azonos volt, amit Rea behozott pluszként a Kawasakinál, azt Haslam elengedte Takahashi javára. Az utolsó váltásnál Rea ült a Kawasakin de a Suzuki Endurance Racing Team által elfolyatott olajon, másfél perccel a vége előtt elcsúszott. Úgy tűnt, hogy a Yamaha ötödik alkalommal is megnyeri, de végül kiderült a versenyirányítás rosszul alkalmazta a szabályokat. Igazából egy olyan szabályt alkalmaztak, ami az Endurance világbajnokságon nincs is érvényben. Így az utolsó előtti kör állását vették figyelembe.


Ezzel 1993 után másodjára sikerült nyernie a zöldek alakulatának

A verseny végén azonban a Yamaha állhatott fel a dobogóra és csak később értesítették a Kawasaki csapat tagjait. Rea már egy étteremben ült mikor értesült a dolgok és nyilatkozatában kiemelte, hogy észszerű döntés született és ez volt élete legkeményebb versenye.

Lowes és Michael van der Mark a Yamaha csapat tagjai is egyetértettek a döntéssel. Van der Mark egyenes azt nyilatkozta, hogy nem érdemelték meg a győzelmet, míg Lowes kiemelte, hogy Rea brutálisan gyors volt az utolsó részben és a Kawasaki járt a győzelem mert Ők nyújtották a legjobb teljesítményt a nyolc óra alatt.

Nyitókép: Jonathan Rea twitter prtscreen

ugrás fel