A japán gyártó komolyan vette a középkategória igényeit és egy teljesen átdolgozott szériával lépett az európai piacra. Az 500-as sorozatból egyből 3 különböző modellt is kínál azonos platformon, A CB500F, CBR500R, CB500X típusok közül, mi most a Naked 500F modellt teszteltük.
Nagyon jól eltált forma és színvilág
Az A2-es kategóriában szereplő motor a kategória felső szegmensét képviseli a maga 472 cm3-es erőforrássával. A 2013 óta piacon lévő CB sorozatból 106.000 darabot értékesítettek, melynek közel fele az F jelzést viseli.
Az új sorozat rengeteg értékes újítást kapott:
Új dupla első féktárcsa és radiálisan rögzített féknyergek ( az előző modell szimpla 310 mm-es tárcsával volt szerelve). A Nissin által szállított fékrendszer igazi csemege a kategóriában.
Könnyű kerekek és lengővilla mely csökkenti a rugózatlan tömeget. Az 5Y küllős kerekek elöl 49 grammal, hátul 455 grammal lettek könnyebek. A hátsó lengővilla 1 grammal lett könnyebb.
Elvárásokon felül teljesítő fék és futómű
A futóművet teljes mértékben átdolgozták. Változott a felső villahíd, áthangolták a hátsó rugóstagot, míg előre új Showa 41 mm-es SFF-BP fordított villák kerültek. A szeparált funkciójú nagy dugattyús fordított villák jól alkalmazkodnak a hektikus városi közlekedéshez.
Az erőforrás új PGM-FI beállításokkal érkezik, amely erős nyomatékot biztosít a középső tartománytól.
A megjelenés terén is sok változás történt. Az új szín és grafika mellett, olyan használható módosítások is kerültek az új modellre, mint az alumínium lábtartók, új LED-es fényszórótest és helyzetjelzők, és az LCD műszeregység.
Végre egy Fat bar korány és egy informatív kijelző
Ennyi információ után nézzük milyen is a valóságban a CB500F. A Honda által biztosított tesztmotor sárga-fekete színkombinációban érkezett és már az első pillanatban imádtuk a megjelenését. A színek aránya tökéletesen el lett találva, ahogy a Streetfighter hatást keltő fejidom és a szárnyra emlékeztető oldalidom is jól illeszkedik a motor felépítésébe.
Városban igazi játékszer a kis tömegű CB500F
Ahogy kitoltuk a motort éreztük, hogy valóban könnyű, sőt nagyon könnyű. Nem véletlen, hogy a sorozat iránt sok hölgy vásárló is érdeklődik. A 785 mm-es ülésmagasság és a 189 kg-os menetkész tömeg, igen jó párosítás a kategóriában. De minket a motor felszereltsége varázsolt el leginkább. A japán motorok sok kritikát kapnak az apró részletek miatt, de itt minden a helyén van. Fekete Fat Bar kormány, informatív és igényes műszeregység, sportos alumínium lábtartók. A motorra ülve az az érzésünk támad, hogy egy ár kategóriával feljebbi modellel van dolgunk.
Az erőforrás kellő nyomatékkal rendelkezik, de kissé zizeg amit meg kell szokni
Ahogy elindítjuk az erőforrást és némi melegítés után húzunk neki egy kis gázt, arra gondolunk, hogy erre nem kell másik kipufogó, sőt erre semmi nem kell. Tökéletes a hang és a gázreakció is. Az üléspozíció annak ellenére is sportos, hogy alacsony az ülésmagasság. A sportos üléspozícióhoz magas kormánybefogókat párosítottak a mérnökök, ami első pillanatra furának tűnt, de vezetés közben egyáltalán nem zavaró.
Sportos üléspozíció, alacsony ülésmagassággal kombinálva
Az egyértelműen könnyű motor és a minőségi fék és futómű kombinációja lehetővé teszi, hogy sportos vezetés mellett is kényelmes motorozzunk az 500F nyergében. Épp olyan könnyű vele fordulni egy kanyarban mint manőverezni az autók között a városban. Az erőforrás már alacsony fordulattól megfelelő nyomatékkal dolgozik és ténylegesen végig jól reagál gázra. Sajnos kicsit nagyobb a rezonancia az elvártnál, de ezt aránylag gyorsan meg lehet szokni. Cserében viszont igaz városi Naked Bike-ot kapunk, ami a hegyekben sem fog szégyent vallani.
Szinte mindenki megtalálhatja benne amit keres. Egyszerre kezes, sportos, kényelmes és könnyű is.
A féktávok annyira rövidek köszönhetően a Nissin radiális fékeknek és az alacsony tömegnek, hogy az első két fékezést túl is fékeztem. Hozzá kellett szoknom, hogy ennyire rövid féktávval is meg lehet közelíteni egy kanyart az adott tempónál. A Michelin abroncsok kanyarban tökéletesen működtek, de nagyon nagy melegben kicsit csúszott a hátsó gumi. Hozzá kell tenni, hogy a teszt idején 40 fok volt a nappali átlag hőmérséklet.
A szélvédelem 172 cm-es magasság mellett kiváló. A tank és a fejidom tökéletesen tereli a szelet, igaz cserébe kicsit magas a tank formája, amire gyárilag is csak 3 literes tanktáskát vásárolhatunk.
Az ülés alatt még tároló rekeszre is maradt hely
Kezdő motorosoknak is komoly örömet fog okozni a könnyű irányíthatóság, a jól használható tükrök és az informatív kijelző. Az LCD-s műszeregységen minden fontos információ azonnal látható, viszont magas hátsó fény esetében romlik a kijelző hatékonysága.
Az erőforrás teljesítménye bőségesen elegendő a hazai utakra, beleértve az autópályákat is. Könnyedén éri el a 150 km/h sebességet és a fogyasztása még sportos vezetés mellett is 4 liter környékén, vagy alatta marad.
Összességében minket nagyon meggyőzött az új CB sorozat csupasz tagja. Jó fogyasztás, rugalmas és élvezetes kéthengeres erőforrás, ami minőségi felszereltséggel párosul.
Erősen ajánljuk hölgyeknek és olyan motorosoknak, akiknek nem minden a teljesítmény. A sportos motorozás tökéletes élményét adja vissza az új CB 500F köszönhetően a könnyű súlynak, hatékony féknek é a valóban jól működő futóműnek. Azok is meg fogják találni a számításukat, akik kezdő jogosítvánnyal ülnek majd fel egy CB nyergébe. Könnyű vezethetősége mellett, rengeteg lehetőséget kínál a sportos vezetés elsajátításához.
Negatívumként talán egyedül a blokk rezonanciáját lehet felhozni, de ez 1 nap vezetés után teljesen természetessé válik. A motorhoz praktukus kiegészítőket választhatunk a gyári kínálatból. Tantáska, üléstakaró púp, markolatfűtés, tankvédő, hátsó táska, zárható hátsó doboz.
További infók a Honda oldalán : itt
Legutóbbi hozzászólások