Szöveg és képek: Tóth Zoltán
Május utolsó hétvégéjén került megrendezésre a Gyorsulási Európa Bajnokság angliai versenye. Nagy dilemmában voltunk a kiutazást illet?en, hiszen ugyanekkor zajlott Kunmadáron a magyar Drag OB. második fordulója is.
Az idén a magyar bajnoki cím visszaszerzése abszolút célom, így nehéz döntés el?tt álltam, hogy melyik versenyen induljunk. Végül úgy döntöttünk a csapattal, hogy ugyan kockázatos kicsit, de megyünk Santa Podba!
Santa Podban lobog a magyar zászló. Hazánkból Zoli az els?, aki itt rajthoz állt.
Nagyon készültem erre a fordulóra. Még egyedi elképzelésem alapján, a dragozás sajátosságainak megfelel? kétrészes b?rruhát is készíttettem Katona Albert b?rszabóval, aki nem mellesleg régi motoros és nem csak a szakmájában. Háromszor voltam kecskeméti m?helyében próbálni mire a mesterm? elkészült. Köszi, Albert, hogy éjjel-nappal dolgoztál, hogy id?re elkészülhessen! A ruhának egyébként az lényege, hogy gy?r?désmentesen engedje a szabad mozgásban vállaimat és fels?testemet.
Tóth Zoli különleges szabásmintájú ruhája állítólag jó pár tizedet spórol a 402 méter alatt.
Négyen indultunk neki a több mint kétezer kilométeres útnak egy Jeep mögé kötött nagy lakókocsival, hiszen valahol lakni is kell. A vezetést Jen? Sugarman barátom, f?szponzorunk képvisel?je vállalta magára, mellette az éber?r szerepében magyar f?szerel?m, Kasziba Pisti, alias Lüty? foglalt helyet. Én magam hátul, egy üveg whisky, és ügyvédünk, Dr. Kiss Csaba (Kékvér?) társaságában vártam az út viszontagságait.
A csukló pozíciója különösen fontos a rajt pillanatában…
Tényleg kemény volt! Több mint huszonöt órát mentünk egyhuzamban, de megérte. Amikor megérkeztünk, hihetetlen látvány volt végignézni az Európa-bajnoki boxon, ahol több mint kétszáz csapat táborozott. Péntek este megérkezett dán szerel?m és mesterem, ? hozta a motoromat is, ?ket Peter Gusstavson, volt Topfuel Európa bajnok szállította át Svédországból – az EB-men?k gyorsan befogadtak bennünket, pedig ez csupán a harmadik alkalom volt, hogy velük egy mez?nyben indultam. Ráadásul nagyon pozitívan nyilatkoznak országunkról és rólunk, magyarokról is.
…a szombati es?ben b?ven jutott id? a gyakorlására.
Szombaton egész nap esett az es?, így inkább kunmadarasi futásokat elemeztünk videóról és telemetriáról Briannel, valamint több százszor gyakoroltam a rajthoz szükséges mozgásokat. Sajnos az utolsó versenyen, amikor a középdönt?be leállt a motorom, az eltört dugattyúgy?r?k tönkretették a hengereket és a dugókat egyaránt, az amerikai tuningcégnek pedig, ahol a motoromat építették, csak kisebb henger-szettet tartanak raktáron, mint ami nekünk kellett volna, így itt, Angliában, az Európa Bajnokságon kénytelen voltam 3150 köbcenti helyett 2720-szal beérni! Ez mínusz 35-40 lóer?t jelentett.
Az öt órás csúszás már kezd meglátszani Zoli fején is.
Másnap az els? kvalifikációs futamunkon a rajt pillanatában kidobta az egyest a gép egy hibás léptet?villa miatt – állva maradtam a rajtban. Szerencsére volt cserealkatrészünk, délutánra el is készültünk a javítással, de addigra úgy feler?södött az oldalszél a pályán, hogy senkinek sem sikerült megjavítani délel?tti idejét, nekem pedig még mért délel?tti id?m sem volt, így nem volt választásom, nekivágtam. A rajt utáni fél táv rendben ment, de kétszáz méter után annak ellenére, hogy teljes fels?testemmel mellé feküdve húztam vissza, annyira elindult a motor a pályát szegélyez? baloldali fal felé, hogy kénytelen voltam gyorsan felváltani a negyediket és az ötödiket…
…ekkor ért le az els? kerék, ami kicsit keresztbefordulva találkozott a talajjal, csúszott is vagy ötven métert, mire elkezdte visszahozni a motort és engem a faltól. Ezzel az eléggé street-fighteresre sikeredett futamból tudtam 8,4 mp-cel kvalifikálni magam az el?dönt?be. Még a szélr?l annyit, hogy a Kunmadarason is járt rakétamotor pilótája, Eric Tebeul el is találta a falat saját id?mér? futamán. Olyan er?vel csapódott be a francia, hogy még a hengerfejér?l is bontott le cuccokat, de Eric szerencsére nem sérült meg. Ezek után még legalább ketten pályát cseréltek, a harmadik kvali pedig el is maradt a sok baleset miatt. Körülbelül öt órát csúszott a program, így elszállt minden esélyem, hogy javítsak id?mön.
Elöl Tóth, a másik pályán Ulf Ögge melegíti a gumit, a meglepetés sajnos elmaradt!
Az el?dönt?ben így az aktuális bajnokkal, Ulf Öggével kellett meccselnem. Egyesben a rajt után volt némi kerék túlforgásom, de összességében szép futam volt részemr?l, még úgy is, ha a reakcióid?m nem volt a legjobb. Fél távon három századra megközelítettem Ulfot, de azután a G2 Buell er?fölénye legy?rte a szenzációt éhez? értem drukkolók álmát és az enyémet is. Végeredmény, hogy két tizeddel kikaptam az Európa bajnoktól, de a hideg (8°C) és a kisebb hengerek ellenére ismét hetessel kezd?d? id?t futottam!
Száguldj, Totti!
Legközelebb július elején, Finnországban indulok az EB következ? állomásán. Drukkoljatok, meghálálom egy jó eredménnyel!
Tóth Zoltán „Totti”
Legutóbbi hozzászólások