EST. 2002

Versenymotorkészítés 3. – Honda CBR1000RR

A versenymotorokon általában a sebességfokozatok pont fordítva vannak, mint az utcai paripákon, fönt az egy és lent a többi. Ezt azért kell így megfordítva használni, mert ha balra le van fektetve a motor, és pont ebben a lefektetett állapotban kell ráváltani a következ? fokozatot, akkor sokkal nehezebb a váltókar alá nyúlni a csizmával, mintha csak rálépne a pilóta. Persze van egy pár versenyz?, aki utcai beállítású váltóval is tud gyorsan menni, mint például Max Biaggi. Nem bonyolult egyáltalán, csak megszokást igényel! Sokan félnek t?le, de ha már megszokta az ember, akkor szerintem sokkal jobb. Sokat motorozom utcán is a tesztmotorokkal, de ne higgyétek, hogy azokon is mindig megfordítom, azok gyáriak.

Ezen a Hondán nem lehet olyan egyszer?en megfordítani, mert a váltótengely elég rossz helyen van ebb?l a szempontból. Ezért vettem a DanGer Bikes-tól egy Valter Moto komplett lábtartó és pedálszettet, amit magasságában is lehet állítani.

Ennek a felszerelése nem túl bonyolult: a gyári lábtartókonzoltól megszabadítottam a motort, és ezt annak a helyére csavaroztam fel. Minden úgy stimmelt, mintha a gyárit csavaroztam volna vissza. Az eredeti alkatrészek közül csak a jobb oldali lábvéd?t raktam vissza, hogy nehogy véletlenül lerúgjam a fékolaj tartályt a helyér?l a – kacska – lábammal.

Nemcsak funkcióiban jobb ez az egység, hanem sokkal szebb is a gyári konzolnál. A versenymotorokon nem lehet a gyárihoz hasonló csuklós megoldást alkalmazni, ezért is le kellett cserélnem, így három legyet ütöttem egy csapásra.

Ennek a konzolnak az ára 57.900 Ft, és nem utolsó sorban minden alkatrészt külön meg lehet vásárolni hozzá, ha netán valami elgörbülne rajta. Persze lehet ilyen konzolokat kapni még arany árban is, attól függ, hogy milyen felirat díszeleg az oldalán.

Köszönettel tartozom Szabó Bregyónak, hogy segít a motor elkészítésében, mert amíg mankóznom kell, addig egyedül nem sok mindent tudok csinálni!

Benk? Zsolt
benzso@motorinfo.hu

Ferodo fékbetétek vásárolhatók ehhez a motortípushoz is a
üzleteiben.

Kapcsolódó cikkeink
Versenymotorkészítés 2. – CBR1000RR
Versenymotorkészítés 1. – CBR1000RR
ugrás fel