EST. 2002

Versenymotorkészítés 4. – Honda CBR1000RR

Elég egyszer?en eldöntöttem, hogy kell nekem egy a gyárinál jobb hátsó futóm?, amikor a Hungaroring célegyenesébe fordultam és megel?zött a motor hátulja.

Ezzel a lendülettel már hívtam az X-Bike-ot, akik az els? teleszkópjaimat is „tuningolták”.

Többféle variáció került szóba, és végül Végh Jana tanácsára ezt a magasságállítós, forgatható tartályos típust választottam. Ennek lehet állítani a magasságát a húzó és nyomófokozat (gyors, lassú) csillapítását és a rugó el?feszítését. Megrendelésnél elkérték a testsúlyomat, és hogy milyen körülmények között fogom használni. Két héttel kés?bb megérkezett a várva várt pillanat.

Nekiláttam beszerelni a motorba. A gyárit kiszerelni körülbelül 5 percig tartott, amit három csavar kiszerelésével tudtam kivenni a leng?villából, de még miel?tt kihúztam volna a csavarokat, alá kellett támasztani a vázat úgy, hogy a hátsókerék éppen érjen le a földre, ehhez két autó bakot használtam. Ezután könnyedén ki lehet húzni a csavarokat.

Utána behelyeztem az új Wilbers cuccot a régi helyére és beleraktam a föls? csavart. Még miel?tt az alsót is beraktam volna, a gátló hosszát 5 mm-rel megnöveltem, mert Jana ezt tanácsolta. Ezzel a motor hátulja az idom végénél kb. 3 cm-rel lett magasabban. Ett?l azt várom, hogy sokkal jobban fog fordulni a kanyarokban, de ha kipróbáltam, majd megmondom hogy tényleg így történik-e, ahogy elképzeltem.

Már alig várom az els? próbát, még sohasem volt ilyen komoly futóm? egyik motoromban sem.

Köszönet Szabbnak!

Benk? Zsolt
benzso@motorinfo.hu

Ferodo fékbetétek vásárolhatók ehhez a motortípushoz is a
üzleteiben.
ugrás fel