EST. 2002

Versenymotorkészítés 6. – Fékcs? és -betét

A fékcsövet most az Omega Motornál kapható Spiegler gyártmányúra cseréltem ki. Ennek az a különlegessége, hogy a szemeket azután is lehet forgatni a csövön, ha már felcsavaroztuk ?ket a fémhálós cs?re. Ha esetleg rosszul állna egy-egy szem akkor nagyon jó, hogy forgatható.

A fittingek színét ennél a gyártmánynál is ki lehet választani, én pirosat választottam. Felszerelése annyi, hogy a gyári fékcsövekb?l el?ször egy edénybe kiengedtem a régi fékfolyadékot, és lecsavaroztam a gumicsöveket. Ezután összeállítottam az új csövet, a csavarokat jól meghúztam és feltöltöttem a rendszert 5.1-es fékfolyadékkal.

Ezután fél óra légtelenítés.

A fék teljesítményét még lehet javítani a meleg körülmények között jobban fogó CP911-es Ferodo betétekkel, amit én úgy használok, hogy a tárcsa küls? oldalán marad a gyári betét, míg belülre a CP911-esek kerültek. Azért így, mert a Ferodonak magasabb üzemi h?mérséklet kell, mint a gyári betéteknek. Így a féktáv elején a gyári betét biztosítja a lassulást, amikor viszont már az elfárad, akkor mutatja meg a szenes CP 911, hogy mit tud. Mostanában ez a leghatásosabb kombináció, amit több versenyz? is alkalmaz. Nyugodtan használjátok!

Még utcai körülmények mellett is jól teljesít a Ferodo. Kipróbáltuk, hogy milyen, ha csak ezt használjuk gyári betét nélkül. Annyi a különbség a gyári betétekhez képest, hogy az els? fékezésnél, amíg megmelegszik a betét, addig gyengébben lassul a motor, de a városban nincs ideje kih?lni. Országúton egy picit hamarabb kell vele fékezni, mert a sok utazástól kih?lnek a betétek.

Benk? Zsolt

Ferodo fékbetétek a
üzleteiben.
ugrás fel