A Harley-Davidson klasszikus motorkerékpárjainak egyik lényegi, alapvet? és meghatározó jellemz?je a motorblokk. A vé sz?k hengerszöge, aminek jellegzetes hangját is köszönheti, a hengerek véjébe tett légsz?r?ház, a tolórudas vezérlés blokkon kívüli elvezetése, a gigantikus primer baloldalt, a kecses gyújtás jobboldalt.
Hasonló recept alapján készülnek az igazi Hádé er?források már az id?k kezdete óta, a legtöbb mai harleys bizonyára úgy is gondolja, hogy ez így is marad mindvégig, f?leg hogy technikai újítósdit a VRSC-sorozat számára a Porsche által tervezett VRod-blokk kapcsán már játszhattak a Harley mérnökei ebben az évszázadban.
De a fenti, teljes terjedelmében innen letölthet? szabadalmi kéziratból kiragadott képen akkor mit keres egy vízh?téses hengerfej egy klasszikus Harley-blokkon? Anélkül hogy túlságosan nagy feneket akarnánk keríteni neki, kijelenthetjük, újabb mérföldk? bukkant fel a láthatáron Milwaukee számára, ami majdnem akkora jelent?séggel bír majd, mint amikor el?ször került benzinbefecskendez? motorjukba.
Hogy a vízh?téses hengerfej mikor, milyen (új?) modellen, netán modelleken jelenik meg, azt még csak a Harley tudja, az viszont a rajzokról is kiderül, hogy az amúgy egyik motoron sem szép vízvezetékek a lehet? legjobban rejtve lesznek a szem el?l, lásd a vázat követ? vízcsöveket, a burkolt h?t?ket. Egyel?re tehát csak a burkolt túra-hádékon, a nagyfotelos, doboz szettes Electra Glide-féleségeken várhatjuk megjelenését, a többi Harleyn nincs mi mögé bújtatni.
És hogy mindez miért kellett? Valószín?leg nem a Glide-ok városi túlmelegedésével van a probléma, de az is valószín?tlen hogy teljesítményhajszába fogott volna a gyár, egyszer?en újítani kell, és kész, hihetetlen, ha most újra belátták. Er?s a konkurencia nagyon, a piac viszont annál gyengébb, mindenkit meg kell fogni, és a Harley szerint a modernebb technikával egy új, fiatalabb vev?kört lehet célkeresztbe venni.
Legutóbbi hozzászólások