Az olasz GP legenda 11 világrekordot állított fel, melyek közül a lemagyasabb végsebesség elérte a 408 km/órát. A rekordot a franciaországi Chateauroux repülőtéren jegyezték be, október 30-31-én és november 1-én. A kifutópálya viszonylag rövid volt a rekordhoz képest (3,5 km), így Biagginak megállási gondjai voltak a Voxannal.
A csapat így is új rekordot állított fel részlegesen áramvonalas (burkolt) 300 kg feletti elektromos motorkerékpár kategóriában. Az új rekord 366.94 km/h ezzel megfosztva a tróntól Ryuji Tsurutát, aki 329 km/h sebességet ért el a Mobitec EV-02A modellel.
A rekordokat a FIM előírásának megfelelően végezték el, 1600 méteres mérési távon, mindkét irányban és repülő rajttal. A két kísérlet között maximum 2 óra szünetet lehetséges.
A Sacha Lakic által tervezett teljes burkolatú verzió sorra döntötte a rekordokat és végül 408 km/óra lett a végsebesség. A teljesen csupasz verziónál is döbbenetesen nagyot ment Biaggi, a hivatalos rekord 349.38 km/óra, de egy kísérletben elérte a 372 km/órát is.
A Voxan Motors szülőatyja Gildo Pastor igazán büszke lehet csapatára, mert ezeken felül még kilenc rekordot állítottak fel:
400 méter, repülő rajt, részben áramvonalas: 394,45 km / h – nincs korábbi rekord
400 méter, repülő rajt, áramvonalas: 357,19 km / h – nincs korábbi rekord
1 km, repüléő rajt, részben áramvonalas: 386,35 km / h – korábbi rekord: 329,31 km / h
400 méter, álló rajt, áramvonalas: 126,20 km / h – nincs korábbi rekord
400 méter, álló rajt, részben áramvonalas: 127,30 km / h – korábbi rekord: 87,16 km / h
1 km, álló rajt, nem áramvonalas: 185,56 km / h– nincs korábbi rekord
1 km, álló rajt, részben áramvonalas: 191,84 km / h – korábbi rekord: 122,48 km / h
1 mérföld, álló rajt, nem áramvonalas: 222,82 km / h – nincs korábbi rekord
1 mérföld, álló rajt, részben áramvonalas: 225,01 km / h – nincs korábbi rekord
Legutóbbi hozzászólások