Hirdetés
Kezdőoldal Teszt Az Apokalipszis négy lova

Az Apokalipszis négy lova

Hirdetés

Az Apokalipszis négy lova

A Motonline tesztpilótája révületben a 749-en Almeirában

Van, aki a kemény vezetési stílust szereti, amiben folyamatosan kell a váltót
kezelni, és van, aki inkább a lendületes íveken való motorozás híve, bízva a
motor teljesítményében, spórolva a le- és felváltással. Az els? esetben a négy
henger kikerülhetetlen választás, míg a második esetben nincs mit tenni, a Ducatira
van szükség.
A 749-es, a 77 Nm maximális nyomatékának köszönhet?en (csupán 8500 fordulaton),
egy autentikus ‘húzógép’, ami olyan energiával nyomja ki a motort
a kanyarokból, amit a többi motor csak úgy ér el, ha 11.000 fölött tartja a
fordulatszámlálót. Pályán a négyhengereseknek sokkal könnyebb a megfelel? fordulatszámot
tartani, még a nehezebb útszakaszokon is.

Riva lendületben a Kawasakin a sepangi pályán

A Ducati egy másik kiváltsága a vezet?i pozíció kényelme, ami városban és autópályán
is egyaránt kiváló. A csuklókat kevésbé terheli meg, mint a 748-as, a karok
sokkal nem nagyon fáradnak el, így gyorsabban és pontosabban korrigálhatunk.
Mind a négy gyártó sokat dolgozott a legmegfelel?bb vezet?i pozíció beállításán,
egyrészt, hogy a tömegeket központosítsák, másrészt, hogy könnyebben lehessen
irányítani. Az elvégzett munka eredményeként nagy mértékben megn?tt a motorok
teljesítménye a kanyarokban, f?leg a sorozatos kanyarokban. A teszt során mind
a négy modell a folyamatos bed?lések ellenére elképeszt? stabilitásról és szédít?
gyorsaságról tett tanúbizinyságot a kanyargós szakaszokon.

Vitillo a Yamahán

Mindhárom négyhengerest támogatja a teljesítmény-szolgáltatás meggy?z? javulása,
amit az elektronikus befecskendez? rendszer tökéletesítésének köszönhetnek.
Ez a javulás már 4000 fordulaton is jelent?s, akinek viszont az a mániája, hogy
minél jobb körid?t fusson, annak mindig a piros zónában kell tartania a fordulatszámjelz?t.
A könnyedség a legnagyobb el?relépés a legújabb generációs négyhengeres Supersport
motoroknál. Ez a könnyedség leginkább a motor felhasználási ívén fejez?dik ki,
ami elfeledteti az egykori nagyteljesítmény? négyhengeres hipersport-motorok
(más néven ‘mindent vagy semmit’ motorok) veleszületett ‘kezelhetetlenségét’.

Eliano Riva akcióban Estorilban a CBR 600 RR-rel

A vizsgált motorok közül melyik a legjobb?

A legnagyobb ?szinteséggel, kizárt, hogy rangsort állítsunk, már csak azért
is, mert az utóbbi öt évben a Supersport világbajnokságon öt motor nyert: egy
Ducati, egy Suzuki, egy Yamaha, egy Kawasaki és egy Honda. Minden egyes futamon
nagy csata dúl a különböz? modellek között, és mindez azt jelzi, hogy a pályán
nagyon kiegyensúlyozottak az er?viszonyok.
Ez a rövid összehasonlítás az els? teszteken alapul, mélyebb elemzéshez még
egyéb teszteket is el kell végezni. Ha egy végs? ítéletet vártatok t?lünk, csalódni
fogtok, de ?szintén, objektív módon nem tudunk választani, így megvennénk mind
a négyet…

www.motonline.com

Hirdetés