Hirdetés
Kezdőoldal Teszt Cannondale S440: kipróbálni és elhinni

Cannondale S440: kipróbálni és elhinni

Hirdetés

Cannondale S440: kipróbálni és elhinni

A Cannondale mérnökei inkább a tartalomra, mint a megjelenésre ügyeltek: a
cross- illetve az enduro modellek motorját és vázát vették alapul, 17"-os
supermoto küllõs kerekekkel párosítva õket. Az esztétikai végeredmény, az anodizált
Behr fekete acélfelniknek és az elsõrangú összeszerelésének köszönhetõen határozottan
kellemes. A japán motorokhoz képest viszont túl egyszerû a design, hagy valami
kívánnivalót maga után.

Az egyhengeres, 4 szelepes, dupla vezérmûtengelyes motor 432 köbcentis, Sagem
elektronikus befecskendezés táplálja, ami egyben a digitális gyújtást is vezérli.
Az öt sebességbe állítható váltó hidraulikus vezérlésû kuplunggal rendelkezik.
A rezgések csökkentése céljából a motort kiegyenlítõ-tengellyel is ellátták.
A motoron az igazán eredeti megoldás abban rejlik, hogy felcserélték a bevezetõ
és kivezetõ oldalakat. A váz egy dupla oldalsó fõtartó, alumínium-ötvözetbõl
készült, levehetõ alsó dupla bölcsõvel, és levehetõ üléstámasztó vázzal.

Az elsõ "margaréta" féktárcsa 320 mm-es, négydugattyús Brembo racing
féknyereggel mûködik. A hátsó féktárcsa 220 mm-es, egydugattyús Nissin féknyereggel.
A felfüggesztések agyafúrtak. A villa egy Öhlins villa, 42 mm-es upside-down
szárakkal, ami két nagy, gondosan kidolgozott vilahíddal van a kormánnyal összekötve
(27,5° szög). A lengéscsillapító szintén Öhlins, és a villához hasonlóan teljesen
szabályozható a hidraulikája. A villa is könnyû alumínium-ötvözetbõl van. 1480
mm a tengelytáv, a száraz tömeg 115 kg. Érdemes megemlíteni a kézvédõket és
az ergal kormányt.

Az amerikai supermotard nagyon jó benyomást kelt: nagyon kiegyensúlyozott és
könnyû. Nagyon jól gyorsul, és bár nem túl nagy teljesítményû a motor, soha
sem hagy cserben minket.

A legnagyobb erénye ennek az innovatív supermotónak az, hogy tulajdonképpen
egy kész versenymotorról van szó. Ez egyáltalán nem rossz hír, tekintve, hogy
az ára "csupán" 11.200 €. A kipufogót sem szükséges kicserélni, amit
egyébiránt Olaszországban gyártottak, krómozott, és agresszív hangja van, és
ha valaki meg akarja változtatni a kibocsátás "karakterét", az menjen
fel a gyártó oldalára (www.cannondale.com), és ott megtalálja a megfelelõ utasításokat.

Ezen az áron elvárhatnánk, hogy radiális bekötésû féket szereljenek fel rá
(mint a cross és az enduro modellekre), de a teszt alatt bebizonyosodott, hogy
a fékberendezés kiválóan mûködik. Aki tehát már rendelkezik a cross, vagy az
enduro változattal, könnyen átalakíthatja motorját supermotarddá, csupán a megfelelõ
fékeket illetve a kerekeket kell kicserélnie (ez persze fordítva is igaz).

A supermotok között a Honda 450 sikere kézzelfogható. Ez elsõsorban a könnyed
irányíthatóságának köszönhetõ. A Cannondale S440 viszont néhány szempontból
jobb mint a CR Honda. A teljesítmény-szolgáltatás egybõl magabiztossá teszi
még a kevésbé "menõ" pilótákat is. A kanyarba való belépést, a supermoto
stílus leglátványosabb, és legnehezebb részét könnyen meg lehet vele "tanulni",
mivel a váz, a technika és a felfüggesztések tárázása bizalmat sugároz magából.

Valóban különös: crossnak, és endurónak született, és a supermotok szûk aszfaltcsíkján
hozza ki a legjobbat magából. A nagyobb igényûek állíthatnak a felfüggesztéseken
is, a számára megfelelõre állítva a villát.

Egyszóval, a motor úgy tökéletes, ahogy van. A dinamikai adottságaiban nem
találunk hibát. A mûanyagburkolatok, és az alumíniumváz színe azonban gyorsan
fakul, de ez nem komoly hiányosság egy supermotonál, amivel azontúl, hogy szórakozhatunk,
még versenyezhetünk is.