Hirdetés
Kezdőoldal Magazin EBC fékek a versenyz?i szempontok szerint nézve

EBC fékek a versenyz?i szempontok szerint nézve

Hirdetés

Most már a negyedik évet kezdem úgy, hogy az EBC Brakes Extreme Pro verseny betéteit használom. Miután több motorban is próbálhattam ezeket a kiváló alkatrészeket, így elmondhatom, hogy komoly tapasztalatokat sikerült szereznem velük. 

Szöveg: Chrobák János

2010-ben egy Suzuki GSX-R 600-al versenyeztem és ekkor kötöttem jó barátságot az EBC fékekkel. Köztudott, hogy ennek a modellnek az els? fékei nem a legacélosabbak, de az EBC EPFA betétekkel olyan kezessé vált, hogy még a gyárilag szerelt gumi fékcsövekkel is jól m?ködött, pedig eléggé extrém igénybevételnek volt kitéve.

A fékem is jó lett és a többi részegység is jól teljesített, így a bajnokságban az els? helyen végeztem a szezon végére. 2011-es verseny évre motort váltottam, ett?l kezdve egy Yamaha R6-os gépben használtam az EBC-t és hasonló tapasztalatokat szereztem, mint az el?z?ekben. A fékkel gyakorlatilag nem kellett sohasem foglalkoznom, mert a megbízható, egyenletes teljesítménye miatt szinte el lehetett felejteni ezt a részegységét a motoromnak.

Aztán a tavalyi évet is egy R6-oson csináltam végig, elég sok nyeregben töltött hétvégével. Az EBC fékem továbbra is hozta a formáját és sosem okozott váratlan meglepetést.

Az elégedettségemet még fokozni is tudta az EBC magyarországi képviselete, mivel szezon közben a legújabb fejlesztés? GPFA jelzéssel ellátott verseny betéteket is volt alkalmam kipróbálni, tesztelni. Az újabb fejlesztés? betét talán még harapósabb, amikor elkezdem a féktávot, de ezt nem zavaróan hirtelen produkálja, hanem nagyon jól kontrollálható a féktáv.

Ami még nagyon fontos, hogy a 18 körös verseny legvégén is számíthatok ugyanarra a fékhatásra, mint amit az els? körben tapasztalok és amikor fogy a betét, akkor nagyon jól érezhet?en és id?ben jelzi ezt és nem hirtelen t?nik el a fékhatás a semmibe, ahogy azt már sokszor tapasztaltam korábban.

Versenyeken a fékbetét cserénél problémás dolog a bejáratás, de nekem néhány alkalommal volt szerencsém úgy EBC betétet cserélni közvetlen a futam el?tt, hogy a bejáratásra nem maradt semmi id?, így a felvezet? körben 2-3-szor megvasaltam, aztán máris élesben használhattam.

Ezt bizony kevés fékbetét tudja! Azt gondolná az ember, hogy van amit már nem lehet fokozni, de ismét kellemes meglepetést okozott az új EBC GPFA betét, mert még hatékonyabb lett a fékem, így aztán a 2012-es évad második felét már ezzel az új fejlesztéssel versenyeztem végig és olyan szép sikert könyvelhettem el a szezon végére, mint az Alpok-Adria bajnoki cím.

Nem arról van szó, hogy egy fékbetét miatt sikerül egy szezont jól zárni, de a gépezetben minden elemnek jól kell teljesíteni ahhoz, hogy az eredményt be lehessen könyvelni a versenysorozat végén. Sok problémát kell megoldani nap, mint nap egy technikai sportban, de jó az, hogy vannak olyan bevált dolgok, amivel nem kell foglalkozni, csak használni. Ezzel aztán rengeteg energiát tud megspórolni az ember, amit másra fordíthat.

Az idei motorom Kawasaki lett és nem volt kérdés, hogy mivel fékezem majd ezt az új gépet. Összegzésképpen azt lehet mondani, hogy az EBC kiváló résztulajdonságai miatt áll össze az a kép, amiért ezt a márkát választom évr?l évre.