EST. 2002

Három napig tart rovat

Nagy a tömegsajtó hatalma. Miközben az átlag motoros akkumulátor kiszerelésével vagy, vérmérséklet függvényében cirkogejzíres f?tési rendszer beszerelésével van elfoglalva az év legrövidebb napjára várva, netán már le is állította h? társát tavaszig, addig Olaszországban javában dúl a szezon – legalábbis ha az országos szint? botrányokat nézzük. Megszokhattuk, hogy a masszmédia figyelmét a csöndes, békés, der?s dolgok kevésbé keltik föl. Annál inkább megkapja az állampolgár a Szenzációt az arcába bele, címlapon, f?m?sorid?ben, akárhogy’ is, ha a szerkeszt?ségben feltalálják a meleg vizet. Itáliában valami ilyesmi történt: a Corriere della Sera cím?, egyik legnagyobb példányszámú napilap és annak internetes oldala közölt cikket, melynek témája nem más volt, mint egy motoros videó.

Nem akármilyen, ami azt illeti: itt megtekintheti, akit érdekel a b? negyed órás autópályás száguldás. A filmet több, meglehet?sen szabadelv? talján motoros oldal/blog sem közölte le elkészülte után, nagyon helyesen, mert ‘ha valaki gyorsnak érzi magát, menjen a pályára, ahol nem veszélyeztet másokat’. A videóra a lap cikkje nyomán aztán rákapott a létez? összes olasz tévéhíradó, így eszkalálódott a helyzet nemzeti szint? balhévá. És így kezdett el nyomozni a rend?rség… mintha addig nem lett volna bekötve hozzájuk az internet. Csak mert a videócserél?kön fellelhet? többszáz közúti motoros témájú film alapján napi tíz-húsz feljelentést elindíthatnának. Sem a Corriere írása, sem a tévé nem beszélt arról az apróságról, hogy az A7-es autópálya Milánó és Serravalle közötti szakaszát rendszeresen, hétvégér?l hétvégére pályázásra használják a környék motorosai: a hatóság annyit tehet, hogy megpróbálkozik a tettenéréssel, illetve els?segélyben részesíti a megsérült versenyz?ket.

A szóban forgó, Google-ra feltöltött film szerz?jét a rend?rség egy nap alatt kézrekerítette, s?t két gyanúsítottjuk is van, egyikük egy CBR1000RR, másikuk egy RSV1000 nyergében hágott ki. Természetesen a letartóztatások okán a tévéhíradók egy újabb kiadásában nézhetett az istenadta nép fedélzeti kamerás felvételeket. És mivel minden csoda három napig tart, jöjjön a csavar. Ilyesmire aligha volt példa eddig: az els? (a hondás) feljelentett motoros számára az Assomoto (Associazione Motociclistica Italiana) motorsport egyesület helyet ajánlott föl a 2007-es szezonra saját csapatában, a pilóta tehát nemzeti illetve Európa-bajnoki gyorsasági futamokon bizonyíthat az utak helyett. Gyönyör? történet, mindazonáltal a motorosok biztonságáért amúgy évek óta elkötelezetten dolgozó Assomoto lépését több fórumon élesen bírálják.

ugrás fel