EST. 2002

Háromhengeres az MV és a Harley közös jöv?je?


Hogy Claudio Castiglioni mester tárgyalásban áll a Harley-Davidsonnal, azt immár tényként kezelhetjük. Sokkal meglep?bb az, amilyen el?rehaladott állapotban vannak a konkrét tervek, már ha hinni lehet az újabb sajtóhíreknek. A Motociclismo arról számol be, hogy Schirannában, a gyár történelmi székhelyén elkészült egy háromhengeres blokk, amellyel ‘a kör bezárul’ – talán az els? olasz-amerikai sportgép szíve, ki tudja. A meglehet?sen valószín?tlen beszámoló szerint az újság tudósítója eltévedt a gyárépületben és rossz ajtón benyitva talált rá a prototípusra, amit ugyan csak pár másodpercig láthatott, de könnyedén az agyába véste vonalait és jellemz? részleteit. Ezt persze nem kötelez? elhinnünk, de azért jól hangzik.

Mint kiderült – a felek meger?sítették – a párbeszéd hosszú hónapok óta folyik a két vállalat közt. Castiglionival nehéz a jöv?r?l beszélni, mert számára ez az egész nem egy gyár vagy egy üzlet, hanem az életének egy része. A tárgyalás értékes, a partner komoly – így mondják legalábbis az olaszok, és nemcsak azért, mert az MV ingatag anyagi helyzete (ezt korábbi írásunkban nagy vonalakban már számszer?sítettük) azonnali beavatkozásért kiált, hanem azért is, mert egy ilyen együttm?ködés óriási perspektívát nyit meg.

Ilyen is van: 24 karátos arannyal bevont F4 RR 312, ami a következ? hónapokban bejárja majd a földkerekség presztízskiállításait. Nyálverés, rongyrázás, aranybevonat öt négyzetméternyi felületen, kézimunkával, ifjú sejkeknek. Tet? alá hozta a velencei Aurum cég. Már intézzük, hogy hamarosan legyen egy tesztpéldányunk.

Mindkét márka egy szimbólum, a státusz szimbólumai. H?séges táborral, rajongókkal, megszállottakkal rendelkeznek, és a maguk nemében egyedülálló termékeket kínálnak a piacon. És amíg az igaz, hogy Varesében sosem törték azon a fejüket a mérnökök, hogy nagyméret?- és/vagy luxuscirkálókat építsenek, addig Milwaukee-ben mindig is volt egyfajta vonzalom a sportmotorok világa iránt. A Buell helyenként szárnyaszegett próbálkozásai eddig, hát, nem taroltak a piacon, és er?sen kérdéses, hogy ezzel a marketinggel eléri-e valaha célcsoportját az alakulat.

Ez a frigy felforgathatná a motorgyártás világát, tartják máris Itáliában. De hogy meglesz-e, arról nem tudni semmit, és ami azt illeti, a derék Claudio nem könnyíti meg a dolgunkat, mert egy szó nem sok, de annyi sem hagyja el a száját az ügylettel kapcsolatban. Egyik értekezletr?l megy a másikra, a munkavállalók fizetésének elmaradását firtató firkászokat meg kiosztja, ha a szükség úgy hozza. ‘Soha, sem tegnap, sem ma, sem holnap, nem marad el a dolgozóink bére. Ezzel senki nem vádolhat.’ Nem is vádolja senki… de annyit azért megengedhetünk zárszóként: a titokzatos háromhengerest?l talán az ? sorsuk is függ.

ugrás fel