EST. 2002

Hibrid és négyhengeres lesz az új Gold Wing?

Nem ez az els? eset, hogy a Gold Winget használja a Honda, mint új, kifejlesztésre váró ötleteinek hordozóját, volt itt nemrég például biztonsági öves változat is, emlékszünk rá bizonyára. A mérnökök legújabb agymenése ezúttal egy benzin-elektromos hibrid hajtáslánc.

A tavaly szeptemberben „Hybrid Motorcycle” címmel benyújtott szabadalmi rajzokon ismét a jellegzetes és könnyen felismerhet? Gold Wing sziluett köszönt minket, de a motorblokk kialakítását taglaló rajzokon a Gold Wing bokszer hathengeresének helyén egy négyes bokszer blokkot láthatunk, amiben az els? hengerpár helyén „megüresedett” részt egy tekintélyes méret? elektromotor, kvázi egy jó nagy generátor foglalja el.

A hibridrendszer m?ködésér?l, teljesítményér?l, vagy az általa elérni próbált célokról, mint például alacsonyabb fogyasztás, természetesen nem említ semmit a publikáció, csak a szabadalmi írások szokásos szájbarágós stílusában az elektromotor mechanikai elhelyezését taglalja hosszasan. A lényeg egyébként a hosszanti f?tengelyen van: egy hasonló, a tengely végére szerelt elektromotor csak egy ilyen kialakítású motorban m?ködhet, mivel egy keresztben álló blokk szélességét egy hasonló megoldás roppantmód megnövelné.

A Honda részér?l természetesen semmiféle pluszinformáció nem elérhet? a hibrid Gold Wingr?l, hiszen nem is biztos, hogy egyáltalán létezni fog ilyen motor valaha. Ugyanis az, hogy egy új találmányt, vagy ha úgy jobban tetszik, egy új technológiai megoldást szabadalmaztat valaki, az még nem jelenti feltétlenül, hogy gyártani is fogja azt, csak kvázi lestipistopizza egy id?re, nehogy lenyúlhassa valaki az ötletet.

Hibrid és négyhengeres lesz az új Gold Wing?

A hibrid Gold Wing megvalósulását illet? kételyeinket ráadásul az a gondolat is f?ti, mely szerint a hibrid hajtásláncú autók hosszabb távokon, illetve városon kívül a tapasztalatok alapján egyáltalán nem fogyasztanak kevesebb üzemanyagot, mint hagyományos társaik, és ez valószín?leg egy motorkerékpár esetében sem lenne másképpen (mivel egy hagyományos hibrid hajtásláncban az elektromotor csak lassú sebességnél és gyorsítás során segít be a benzinmotornak). Már ezért sem lenne sok értelme hibridesíteni az Aranyszárnyat: a hosszú túrák során szinte sosem látnánk hasznát.

Aztán persze az is lehet, hogy a f?tengely végén csücsül? elektromotor egy, a Formula1-ben is használt KERS-hez hasonló kinetikai energia visszanyer? rendszer része lesz, ahol a KERS által elektromos feszültség formájában tárolt mozgási energiát például el?zéseknél a benzinmotor kisegítésére használhatnánk fel.

ugrás fel