EST. 2002

Import?ri néz?pont: Honda

Mostanában kezd ugyan csillapodni a gazdasági világválság hisztériája a közéletben, a média is kevésbé nyomja az arcunkba mint akár egy évvel ezel?tt, de attól még válság volt, van és lesz is, egyesek szerint kapitalista világunk már soha nem lesz olyan, mint volt, olyan pedig, mint amilyennek a megállíthatatlannak t?n? fejl?dési ív közepén elképzeltük, hogy egyszer lesz, na, olyan soha nem is lehetett volna.

De még miel?tt nagyon belemennénk a világgazdaság elemzésébe, térjünk vissza ahhoz a témához, ami minket a legjobban érdekel, a motorkerékpárokhoz! A válság hatására – tudjuk jól, hiszen annyiszor olvashattunk és írhattunk már róla – Magyarország motorkerékpár piaca a 2009-es évben gyakorlatilag összeomlott, megsemmisült.

Az eladások azoknál a márkáknál, melyek még viszonylag jól megúszták a dolgot, minimum egyharmadával estek vissza a 2008-ashoz képest, de hangsúlyozzuk, voltak piaci szegmensek (például a sportmotorok), ahol a visszaesés a 70-80%-os mértéket is elérte. Ráadásul az idei számok sem mutatnak még javulást, az eltelt négy hónap eladási darabszámai nemhogy lábadozó tendenciát mutatnának, de úgy t?nik, még mélyebbre süllyedünk.

Kíváncsiak voltunk miként élik meg a motorkerékpár import?rök ezeket a nehéz pillanatokat, vajon mi zajlik ilyenkor egy olyan óriáscég magyar vezérképviseletének színfalai mögött, mint például a Honda Motor Corporation? Ezért indítjuk most el Import?ri Néz?pont cikksorozatunkat; azért, hogy egy kicsit beleshessetek a kulisszák mögé.

A cikksorozat els? felvonásában a Honda Hungary szólal meg, és nem, nem csak a válságról.

ugrás fel