EST. 2002

Mercedes-MV Agusta-frigy?

Fotómotoblog 

A három nagy német autokonszern közül egyedül a Mercedesnek nincs semmilyen motoros kötödése. A BMW már évtizedek óta sikeresen viszi a motoros üzletágat, az Audi pedig nem régen vásárolta meg a Ducatit. Ráadásul még a Porsche is összehozott egy Harley-együttmüködést.

Érthet? lenne, ha Mercedes a kerékpárgyártás mellett motoros babérokra is törne. A találgatások alapjául szolgáló hír, hogy a tegnapi nap folyamán bemutatott MV Augusta Rivale, amit a gyártó hónapokon keresztül készített el?, épp egy Mercedes-szalonban került bemutatásra egy új AMG típussal együtt.

MV Augusta Rivale 800 debutant

Annak ellenére, hogy a Mercedes könny?szerrel felvásárolhatná az olasz MV-t, mi nem gondoljuk, hogy létre jön egy ilyen jelleg? üzlet a közeljövöben. Az MV az elmúlt két évben teljesen átdolgozta modellpallettáját és gyártási mechanizmusát. Ezért érthet?, ha az értékesítést is megreformálják, amire jó partner lehet a Mercedes. A németek Európa-szerte nagy dealerhálózattal rendelkeznek, ahol az MV modellek könnyen új értékesítési pályára találhatnak. A Mercedes pedig betekinthet a motoros világba, ahol legf?bb konkurensei már jelen vannak. 

A dealereket képezni kellene az új termékek értékesítésére és szervizelésére, de hasonlóan m?ködteti a BMW is a keresked?i hálózatát.

Az MV Agusta a 2013-as év els? negyedévében 38%-os árbevétel-növekedést ért el. A tavalyi évhez képest sikerült megduplázniuk az értékesítést (éves szintet nézve). A fiatal Giovanni Castiglioni, aki édesapjától örökölte a családi vállakozást, jól mérte fel, hogy a sportmotorok piaci részesedése cs?kken és id?ben indította el a kisebb köbcentis háromhengeres er?forrásra épül? projektet. Az erdedmények magukért beszélnek és dealerek csatlakoznak újra a gyár kötelékébe. 

MV Augusta Rivale 800 debutant

 A Ducati már elkelt

Az MV oldaláról a BMW-kapcsolat a Husqvarna értékesítése körüli gyárköltöztetés miatt nem valószin?, hogy pozitiv élményt hagyott, az Audi nemrég lépett a Ducati élére, igy érthet? döntés lenne a Mercedesszel való, bármilyen szint? kapcsolat er?sítése.

Persze lehet, hogy a hipotézisünk téves és más racionális magyarázatok állnak a háttérben.

Összeszedtünk néhány alternativát:

– Az MV Agusta nem rendelkezett akkora teremmel, hogy bemutathatta volna a Rivalét körülbelül 10 újságírónak, ráadásul pénzük sem volt bérelni.

– Giovanni Castiglioni, aki a London Business School-on végzett, az utcán sétálgatva találkozott egy régi osztálytársával, aki elmesélte, hogy épp most mutatják be új terméküket a Mercedesnél. Mivel egy id?re esett a két prezentáció és mindketten jelen akartak lenni a másik bemutatóján, ezért ott a sarkon k?-papír-ollóval eldöntötték, kinél tartsák az összevont bemutatót.

– A fiatalos Castiglioni személyesen indult Varesébe a Rivaléval, de elfelejtett tankolni és a közeli Mercedes szalon el?tt kifogyott az üzemanyaga. Miután meglátta a bent lézeng? újságirókat, gyors ötlett?l vezérelve betolta az MV-t és be is muttata azt.

– …

ugrás fel