EST. 2002

Phillip Island, harmadik nap: Kagayama az új etalon

Els? nap

Az ausztráliai Pirelli-teszt els? napján a hazai környezetben motorozó Troy Bayliss érte el a legjobb id?eredményt a Ducati F1198F08-cal: 1’32’5-ös kört jegyzett a szigeti ringen. Mögötte Haga és Kagayama sorakoznak, ha az id?eredményeket vesszük figyelembe, majd a Suzuki friss szerzeménye, Fonsi Nieto, s a másik ausztrál Troy, Corser. Hatodik és hetedik a virtuális tabellán Michel Fabrizio a gyári, és Max Biaggi a nem-gyári Ducatikkal.

Mint azt a beharangozó írásunkban megjegyeztük, a Kalóznak ezek voltak az els? méterei a Sterilgarda csapat motorján. A négyszeres 250-es gyorsasági világbajnok egyel?re visszafogottan nyilatkozott, így kezdte: ‘A Ducati egy teljesen más valóság, mint a múlt szezonban vezetett Suzuki volt.’ Majd így folytatta: ‘Ma kizárólag a motor reakcióit akartam megérteni, és azt kell mondanom, hogy az els? benoymás nagyon pozitív. Ígéretes nap vana hátunk mögött: a csapat szerel?i valóban felkészültek és ami mindennél fontosabb, szenvedéllyel csinálják, amit csinálnak.’

A Honda Ten Kate ugye hiányzót jelent err?l az eseményr?l, míg az els? napon viszonylagos lemaradásban vannak a Kawasakik, amelyekt?l szakma és néz? egyaránt sokat vár az idén. Laconi és Tamada a kilencedik illetve tizenegyedik helyen zárták a napot, persze nem az id?eredményre hajtottak. A Supersport kategóriások között az ausztrál yamahás Broc Parkes a honfitárs Pitt-et és a brit Rea-t el?zte meg.

Pirelli-teszt, Phillip Island: els? nap

1. Troy Bayliss (Aus-Ducati) 1’32”5
2. Noriyuki Haga (Jap-Yamaha) 1’32”8
3. Yukio Kagayama (Jap-Suzuki) 1’32”9
4. Fonsi Nieto (Spa-Suzuki) 1’33”2
5. Troy Corser (Aus-Yamaha) 1’33”4
6. Michel Fabrizio (Ita-Ducati) 1’33”4
7. Max Biaggi (Ita-Ducati) 1’33”5
8. Ruben Xaus (Spa-Ducati) 1’33”5
9. Regis Laconi (Fra-Kawasaki) 1’34”0
10. Max Neukirchner (Ger-Suzuki) 1’35”5
11. Makoto Tamada (Jap-Kawasaki) 1’35”8

Második nap

Perzsel? napsütéssel és élénk-er?s légmozgással folytatódott az SBK mez?ny második tesztnapja, nem éppen ideális körülmények a csapatok számára. A Bayliss-Ducati páros egyel?re legy?rhetetlennek t?nik, simán hozza a második nap leggyorsabb körét, 1:32,2-t, ami nagyjából azonos a 2006-ban futott SuperPole-os idejével. Troy továbbra is az alapbeállításokhoz gy?jti az adatokat a Xerox team számára, a menetelek többségében kemény papucsokat használva a Pirelli 2008-as palettájából.

Kagayama „sokat talált” tegnap óta, 6 tizedet ollózott le a keddi id?b?l, és ezzel máris a képzeletbeli ezüstöt jegyzi, de ami lényegesebb, mindössze 1 tized lemaradással az „1200 köbcentis” Bayliss mögött. Így egyel?re szertefoszlani látszanak azok az állítások, miszerint az új szabályoknak köszönhet?en a Ducatin futó versenyz?k csukott gázzal is körbemotorozzák a riválisokat. Tovább élezve a harcot harmadik helyen Noriyuki Haga, az új R1-el 1:32,4-et ütött a stopperbe. 3 tizeden belül az els? három, a tegnapi nap után nem erre számítottunk.

A Biaggi-fanok lassan dörzsölhetik a tenyerüket, hiszen a Ducati Sterilgarda Go Eleven csapat hátránya 5 tizedre olvadt, bár ezt Xaus futotta, Mad-Max egyel?re ennél két tizedmásodperccel kövérebb körökre képes (mindketten a tavalyi fejlesztés? gumikkal persze). Szintén éledez?ben a Kawasaki az új tízessel, Laconi belebombázott egy 1:33,0-ba, ami némi gondolkodni valót adhat Tamadanak, aki még mindig 1:35,5-ös magasságokban szédeleg.

Pirelli-teszt, Phillip Island: második nap

1. Troy Bayliss (Aus-Ducati) 1’32”2
2. Yukio Kagayama (Jap-Suzuki) 1’32”3
3. Noriyuki Haga (Jap-Yamaha) 1’32”4
4. Michel Fabrizio (Ita-Ducati) 1’32”6
5. Ruben Xaus (Spa-Ducati) 1’32”7
6. Troy Corser (Aus-Yamaha) 1’32”7
7. Max Biaggi (Ita-Ducati) 1’32”9
8. Regis Laconi (Fra-Kawasaki) 1’33”0
9. Fonsi Nieto (Spa-Suzuki) 1’33”0
10. Makoto Tamada (Jap-Kawasaki) 1’35”5

Harmadik nap

Az öreg Troy nyilván nem kórházi látogatással tervezte az utolsó napját a hazai ringen, de egy teszten is adódhatnak forró el?zési helyzetek, ahogy az ma is megtörtént… Bayliss épp a lassabban köröz? Laconit akarta kikerülni az MG-kanyar bejáratánál, amikor elvesztette a kontrollt a Ducati 1098R felett. A motorról leesve végül a kawasakist is elsodorta, ám a francia gyakorlatilag sérülések nélkül hemperedett ki a kavicságyból. Nem úgy Bayliss, aki a tavalyi ujjamputációs mutatvány után most kulcscsontját törte. Helyzete szerencsére nem súlyos, a csontszélek nem mozdultak el, a február 23-i szezonnyitón már biztosan harcra kész lesz.

Az eddigi éllovas hiányát kihasználva Kagayama zárt az élen mind a harmadik nap, mind az egész teszt összesítésében. Az Alstare Suzuki pilótája 1:32,1 alatt repesztett körbe a Philipp Island-en, ami többé-kevésbé azonos id? a 2007-es SuperPole rekorddal, és nem sokkal marad el a Corser által bel?tt abszolút WSBK-s pályacsúcstól. A harmadik helyért már nagy a tolakodás, Michel Fabrizio (Ducati Xerox), Fonsi Nieto (Alstare Suzuki) és Ruben Xaus (Ducati Sterilgarda Go-Eleven) mindannyian 1:32,3-ra voltak képesek. Biaggi még mindig csak ismerkedik a kéthenger ízével, 1:32,8-as ideje egyel?re még nem veszélyes az élmez?nyre.

1:32,4-es körével Haga a legjobb yamahás, míg a Kawasaki éllovasaként Laconi futott be még szerdai motorozásával. Tamada lassan, de biztosan fejl?dik, 1:33,4-el zárja az ausztrál tesztet.

Pirelli-teszt, Phillip Island: harmadik nap

1. Yukio Kagayama (Jap-Suzuki) 1’32”1
2. Fonsi Nieto (Spa-Suzuki) 1’32”3
3. Michel Fabrizio (Ita-Ducati) 1’32”3
4. Ruben Xaus (Spa-Ducati) 1’32”3
5. Troy Bayliss (Aus-Ducati) 1’32”4
6. Noriyuki Haga (Jap-Yamaha) 1’32”6
7. Troy Corser (Aus-Yamaha) 1’32”7
8. Max Biaggi (Ita-Ducati) 1’32”8
9. Regis Laconi (Fra-Kawasaki) 1’33”5
10. Makoto Tamada (Jap-Kawasaki) 1’34”6

ugrás fel