EST. 2002

Pilótakering? a Superbike-ban: új osztás 2008-ra

Mint minden évben, idén is pletykák, pusmogások és félhivatalos híresztelések lepték el a Superbike világbajnokságot és annak holdudvarát a finisbe kanyarodva. A Brands Hatch-i versenyek után immár nyugodtan összegezhetjük, amit tudunk (és amit még nem). Nincs hiány képzelt megállapodásokból, szigorúan titkos találkozókból és szerz?déstervezetekb?l sem, amik persze lehet, hogy csak annyit érnek, mint a múlt szerdai újság. Az idei bajnoki sorozat ragyogó négyese – Bayliss, Biaggi, Haga és Toseland – közül legutóbbi biztosan nem marad a szériában, ?t a MotoGp-be csábította a Yamaha… sokak szerint elhamarkodottan döntött a hétégén duplázó James, ráadásul korábbi álláspontját megcáfolva, hiszen azt mondta, versenyképes motorral akar csak a GP-be szerz?dni – az tény, hogy idén nem éppen bivalyer?s a Tech 3 csapat m?szaki csomagja, de a jöv? bármit hozhat.

A legnagyobb érdekl?dés a Suzuki csapata felé irányul most, hogy az együttes elvesztette tehet?s szponzorát, a Corona Extrát 2008-ra. Francois Batta, a gárda belga dirigense ezért most minden követ megmozgat, hogy a sörösökhöz hasonlóan nagy és stabil támogatót vonzzon be; ehhez létfontosságú, hogy megtartsa Max Biaggit. Ez a cél, és ezt Batta ki is mondja, hozzátéve: szeretne üt?s GSX-R-t adni az olasznak, aki a jöv? szezonban elemzése szerint esélyes a vb-címre is, hiszen belerázódott az SBK-ba és megismeri a pályákat is. Mellette Yukio Kagayama is biztonságban érezheti magát: a japánnal már konkrétan hosszabbított az Alstare – Kagayama, amellett, hogy remek versenyz?, nemzetisége révén a jó kapcsolat záloga az Anyaországgal.

Bayliss marad a Ducatinál, miután az ausztrál világbajnok színt vallott Tardozzi sportigazgatónak: nem áll szándékában abbahagyni a sportolást. A 2007-es címvédésnek már annyi, de jöv?re, az 1200-assal újra próbálkozhat – hogy aztán a csúcson fejezze be aktív pályafutását. Troy társaként a vörösök mindenképpen egy fiatal olaszt szeretnének lehet?séghez juttatni: miután Lorenzo Lanzi keserédes kalandja szerz?dés szerint is véget ér a csapattal, nagy valószín?séggel Michel Fabrizio veheti át a posztot. A DFX Honda által nyújtott, középszer?t?l csak ritkán jobb csomagba belefáradt római reménység a jöv?t jelentheti a Ducatinak – ? maga pedig most tényleg „áttörhet”, Borgo Panigale gyári hátszelével.

A Honda – Vermeulen és Toseland után – egy újabb tehetségt?l kényszerül így megválni, már ha ez a forgatókönyv marad érvényben. Pedig sanszos, hogy ez marad, hiába tudja jól minden aranyszárnyas vezet?, hogy Fabrizio éppen mostanra vált érett és értékes pilótává. A fentebb már említett Lanzi viszont könnyen hondásként végezheti, egy újonnan szület?, olasz érdekeltség? privát csapat színeiben. Elég zavaros ugyan a Honda marketingstratégiája, az is biztos, hogy az átigazolási piacon meg kell elégedniük a „szabadon igazolható” játékosokkal, de ne feledjük: a CBR-RR-t pár lépés választja csak el attól, hogy világbajnok motor legyen.

A Ten Kate együttes két gépére a legnagyobb eséllyel Carlos Checa és Neil Hodgson pályáznak: el?bbi elégedetlen a MotoGp-s teljesítményével, de f?leg a munkakörülményekkel. Igaz, ? a D’Antin-féle Desmosedicin is landolhat még. Hodgson lenne a sorozat nagy visszatér?je: világbajnoki ajánlólevele magáért beszél – jelenleg ducatis tesztpilóta a gyorsasági királykategóriában, és suzukis versenyz? a brit Superbike-ban. A WSS újdonsült világbajnoka, Kenan Sofouglu el?tt alighanem becsukódott az SBK ajtaja, legalábbis egyel?re: hároméves szerz?dést kért a török, amelynek harmadik esztendejében már MotoGp-s hellyel kínálta volna meg magát. Nagyon érdekl?dik viszont a Honda Ruben Xaus iránt, aki pedig nagyon érdekl?dik egy gyári motor iránt – ezt, az idén mutatott teljesítménye alapján meg is érdemelné. De átveheti a toselandi örökséget akár az a Fonsi Nieto is, aki 2007-ben biztosan befejezi együttm?ködését a Kawasakival.

A Kawasaki – amely 2008-ban már gyári támogatással vesz részt a világbajnoki küzdelmekben – folytatná a közös munkát Regis Laconival, a másik hely viszont még kiadó… a jöv? zenéje, hogy ki kapja a PSG-1 csapat másik Ninjáját.

A Yamahánál kis túlzással most minden Hagán múlik. Noriyuki szeretne maradni, de mint szinte minden évben, még „kivár”… játszik, nem írja alá a végleges kontraktust, igyekszik minél jobb feltételeket kiharcolni magának. Az iwataiak pedig minden bizonnyal kielégítik majd, hiszen most is Nitro révén vannak harcban a világbajnoki címért. Ha Haga az év végi összesítésben a dobogón végez, jó esély nyílik a hosszabbításra. Troy Corserre sem lehet különösebb panaszuk a hangvillásoknak, tette a dolgát böcsülettel, vele annyi lehet, hogy egyszer?en abbahagyja az aktív motorozást. Szó volt Colin Edwards visszajövetelér?l is, akit, ne feledjük, hivatalosan még nem er?sített meg helyén munkaadója a MotoGp-ben.

Biztosra vehet? viszont egy másik nagy kaliber? pilóta visszatérése a Superbike-ba: ? Gregorio Lavilla. A spanyol jelenleg uralja a brit BSB sorozatot, ?t az angol érdekeltség? Airwaves csapat nevezi be a következ? idényre. Legalább három angol formáció érkezése vehet? szinte biztosra (köztük a régi ismer?s GSE csapaté), és arra is mernénk nagyobb összegben fogadni, hogy a 2008-as rajtrácson már ott lesz a BSB legnagyobb tehetségének tartott Jonathan Rea, a Honda észak-ír felfedezettje.

További két vagy három, jelenleg Supersportban és Superstockban futó együttes jelezte részvételi szándékát a Superbike osztályban, ahová egyértelm? és határozott léptekkel masíroz két európai márka, a KTM és az Aprilia is. Míg a noaleiek még csak fejlesztik V4-esüket, a mattinghofeniek már ismerkednek a vb légkörével: jöv?re az STK 1000-ben indul a narancsos legénység a hírek szerint. Visszamondta azonban a vállalkozást az MV Agusta, s ezzel hivatalosan is megkezd?dött Carl Fogarty újabb szezonbéli vessz?futása, hogy csapatot állítson ki: állítólag idén a Yamahával kezdi az egyezkedést az egykori angol világbajnok.

ugrás fel